zondag 22 februari 2015

Weekendje Kempervennen met the boys 2015 (20 t/m 22 februari).

Vrijdag 20 februari:

Tijd voor het weekendje weg met Tim, Ramon, Mike, Sander en Jeffa.
Van tevoren heeft iedereen de kosten voor de Comfort Cottage (bungalow) in de Kempervennen (1983) á €78 p.p. aan hoofdboekertje Tim overgemaakt.

Rond 13:00 ga ik Jeff met complete bepakking (backpack, pokerkit, fles Malibu en restjes Finlandia en Petrikov rode vodka) ophalen.
Vervolgens halen we Tim op en rijden we het kleine stukje richting Mike die al klaarstaat met Ramon en Sander zodat we gelijk op pad kunnen.
Het rijden gaat voorspoedig op een klein ongelukje op de snelweg vlakbij Eindhoven na, waar net 3 auto's voor ons op elkaar klappen en een vrouwtje huilend naast de auto staat.
Tim wil haar wel even troosten zegt ie.......
Als we de andere lui door miscommunicatie kwijt zijn geraakt maken we maar een stopje bij een tankstation voor een gehaktstaaf of broodje (thanks Jeff!).
16:30 zijn we in Westerhoven waar Mike, Ramon en Sander al chillende zijn bij de receptie.
Na het invullen van de papieren krijgen we de sleutels mee van ons toekomstige verblijf, kamertje 950.
Een flinke rit (onduidelijk ook) door het park later, leggen we de spullen in het huisje en ga ik met Sander en Tim boodschappen doen bij de plaatselijke Appie in Valkenswaard.

Van tevoren allemaal €20 in de pot gedaan voor een overvolle boodschappenkar en de bon komt op €122 uit....haha, nice.

Helaas heb ik de €2,- uit eigen vermogen nooit meer terug mogen ontvangen =P
Door een slimme actie van Sander hebben we wel de huismerk rode stieren à €10,- van de Appie kunnen besparen door ze op de kar te laten staan.
Eenmaal terug in de cottage (lees co-taa-sje) gaan we frituren met zijn allen en verzorgt chefkok Ramon de hapjes terwijl Timberland graag met zijn 11 moestuintjes op de foto wil.

Mike verzorgt de drankjes en Jeff heeft taxibesteldienst, dus alle taken zijn goed verdeeld.
Al snel na het eten spelen we King's Cup, wat voor mij alweer een poosje geleden is.
De meegebrachte sfeermaker (lees verrijdbare bluetooth-speaker met microfoon) van Jeff doet het goed en de eigenaar zorgt er al snel (21:30 pas) voor dat we een officiële waarschuwing krijgen.


Deze word netjes door een parkwachter afgeleverd en ondertekend door Tim de huisboef....uh baas.
We schijnen te luidruchtig te zijn en dat kan aardig kloppen met volumetje max.....uhhh......gaat dat wel goedkomen :D
Jeff pakt de laatste van de 4 heren en mag dus een vol glas booze opdrinken.
Het King's Cuppen gaat weer eens veel te snel, met o.a. de nodige 2 vingers, watervallen, "fuck the bitch", tafeltjes van ..., verzonnen regels (geen namen!) en duimpjes.......en bij ons rode kleine oogjes en gedenkwaardige momenten.
Mannenweekend olé olé word er ook nogal eens geblérd.....









2e potje King's Cup is Jeff ook constant aan het karaoken en dus vrij goed hoorbaar nog.....we komen goed weg me dunkt (leuk woord toch Mike?).
Next up is FIFA met shotjes....Borussia!!!
Jeff had door zijn taxibesteldienst van tevoren gelukkig al 2 taxi's besteld waarmee we voor €17 in Valkenswaard geraken.
23:00 zijn we in VKW en zien we al snel dat het een dooie boel is hier.
We waren hier al op voorbereid, want het is het weekend na carnaval.
Bij de Old Dutch maken we er een potje van (€20 per de man) en is het bier, bier, bier en plezier en in ons hoofd speelt nog: Kraantje Pappie - Feesttent ft. MC Jiggy Djé.

Alles moet op en local Frank (Sander zijn armybuddy) helpt ook wel even met opmaken.
Vervolgens verplaatsen we naar café DITISIT, waar de wereldkampioenen bierpong hun spelletje aan het spelen zijn.
Tim & Sander wilden het ook wel een keer proberen en ondanks dat de 2 kroegkampioentjes allerlei vuile trucjes uithaalden winnen ze nog ook. :-D
Bij het laatste biertje werd door Frank ook nog eens de mooiste "pong" van het toernooi gemaakt.
Mooiste was misschien nog wel dat "de hele kroeg" ons "Rotterdammers" nog aan stond te moedigen ook.
Het hoogtepunt was nu wel bereikt en dus taaiden we af in den taxi.
Deze taxichauffeur vond het blijkbaar nodig om ons te naaien, want €30 voor 3 km.
We lieten even duidelijk weten dat we daar niet echt van gediend waren en na een opmerking van Sander om de politie anders maar even te bellen, was hij snel weg en tevreden met €20.....rattekop!
Half 5 waren we uiteindelijk thuis en toen namen Jeff & Ramon het in beschonken toestand nog even op voor de taxichauffeur en volgde er nog een ietwat verhitte discussie tussen eerdergenoemden en Sander & ondergetekende.
Na FIFA-en, op de door Mike meegebrachte PlayStation 4, was alles uiteindelijk weer wel.....alles wel!

Zaterdag 21 februari (FIFA 15-dag):
Vroeg wakker en muziekje opgezet voor Tim die daarna de hele boel op stelten zet ("wakker worden olé olé, wakker worden olé olé") en iedereen wel wakker krijgt.
Wonderwel word Jeff gespaard en kan hij gewoon uitslapen.
De toon van de dag is dan al gezet, want de PS4 maakt overuren met FIFA 15.
Met een biertje erbij lijkt het gamen een stuk beter te gaan.....bier alles!
Na de chillsessies gaan we met zijn allen zwemmen bij Aqua Mundo op het park, wat op zich wel grappig is voor een bungalowpark.
Vooral de wildwaterbaan en golfbad maken een hoop goed en we vermaken ons hier dan ook meer dan prima.
Bij het Grand Café halen we allemaal een bakkie en praten we wat bij over de nachtelijke avonturen.
Terug bij het huisje word het toch wel eens tijd om, na 2 rode kaarten, mijn auto weg te gaan brengen naar de parkeerplaats, want autovrij park.
Tijdens het lopen over het park kom ik nog geiten, ezels, herten en otters tegen.......er is veel te beleven op dit leuke park.
Uiteraard is het "thuis" dan weer FIFA chillings geblazen met wat potjes tegen Sander......spannende potjes, maar moet toch mijn meerdere erkennen.
Als de boys terugzijn van Eindhoven van "de koffiewinkel in andere vorm" doen we 2 vs 2 in toernooivorm en laten Sander en ik de andere teams (Jeff & Tim en Mike & Ramon) even zien wat teamplay is ;-)
Van winnen krijg je honger (en van verliezen ook denk ik, of niet boys :-P) en de meegebrachte steengrill van Jeff word dan ook optimaal benut.
Ook de uit Eindhoven meegebrachte houtblokken werken sfeerverhogend, zie:

De biertjes, Malibuutjes-cola en andere versnaperingen gingen er bij deze en gene ook weer goed in.
Na het eten verder met FIFA-tje, maar nu met regels, want goal tegen is shotje Sourz.
Wederom werden hier de nodige pakkies uitgedeeld en was de fles Sourz al vrij snel leeg, bazen!
Dit keer de taxi voor 22 eurootjes gepakt en de taxichauffeur het verhaal van gisteren voorgelegd (hij wilde jullie piepelen).
Maar Ramones zijn voorliefde voor taxichauffeurs kwam duidelijk naar voren toen hij nog steeds excuses verzon voor de taxiknaap van gisteren.
Om 23:45 zijn we wederom in Valkenswaard, hopende op een betere opkomst dan gisteren.
Het zag er wederom doodstil uit, dus kozen we Café Sisters om een biertje te nippen vanuit de bierpot.
DITISITNOT deze kroeg, dus op naar DITISIT, onze favoriet.
Mucho bierpongetjes in teams met wederom Sander & Tim als winnaars.....het ging hard.
Later kwamen de gevallen kampioenen van gisteren ook binnen om hun titel terug te claimen, maar helaas voor hun kregen ze opnieuw pakkie van de bazen van de club.
Later in de nacht chillen we buiten wat met de lokale jeugd (aka dikkertje, Daley Sinkgraven en kleine NSB-er).
Jeff, Mike & Ramon zijn al vooruit gelopen en als wij richting taxistandplaats lopen, stopt er ineens een of andere dude naast ons die zegt dat we "Rotterdam hooligans" liepen te roepen.
Wij zeggen dat we dat niet waren en hij rijdt vrolijk weer verder.
Later rijdt hij nog een keer langs ons en schreeuwt dat we stoer deden.
Als hij zijn auto keert en uitstapt word het toch wel spannend!
Ok ,gezellig denken we en stappen op hem af om te vragen wat zijn probleem nou eigenlijk is en dan loopt het uiteindelijk met een sissertje af.
Gelukkig kunnen we nog een taxitje pakken, aangezien we later horen dat de taxichauffeur tegen Jeff had gezegd dat er na 4:00 geen taxi's meer zouden rijden.
Al met al weer een prima avondje die afgesloten word met een stevig pakkie slaap.

Zondag 22 februari:
Niet zo'n best dagje voor mij, want de alcohol heeft zijn tol geëist.....kotsen tot falen en slapen in de middag.
De rest heeft gechilld of voetbal gekeken.
Als ik weer wat bij kennis ben, ruimen Jeff, Sander en ik het huisje op.
Om toch nog wat van de mooie natuur mee te krijgen ben ik zelf nog maar een rondje gelopen om de Kempervennen.
Wanneer de rest terug is lopen we het huis na en verdelen we de (vele) overgebleven boodschappen.
De auto's zijn inmiddels voorgereden, dus is het pakken geblazen en om 19:45 het park uit te crossen nadat we bij de poort de sleutel af hebben gedropt.
Bij McDonald's in Tilburg eten we nog even wat en bedanken we elkaar voor een mooi mannenweekend!

Thanks voor het lachen guys!


Lissabon 2018 met Sandra (29 oktober t/m 4 november 2018)

Maandag 29 oktober 2018  (dia um/dag 1): Pa komt me 13:00 oppikken, want vandaag gaan Sandra en ik lekker naar Lissabon. We kijken er al...