Barcelona dag 1 (vrijdag 13 januari)
Rich pikt Barry thuis al erg vroeg op en vervolgens mij om 4:10.
Dit doet hij in de auto van Kevin, aangezien Kevvo al eerder naar Spanje is gegaan om zijn ouders te bezoeken.
Bar heeft Pris van tevoren op pad gestuurd en neemt zodoende een doorzichtige etui met mini-verzorgingsspullen mee voor ons.
Deze gooien we in mijn handbagage zodat hij legaal mee mag worden genomen.
In dit pretpakket:
- gel (samen met Bar)
- tandpasta (samen)
- AXE BODYSPRAY BLACK
- Kruidvat shaving GEL SENSITIVE
- Andrélon MEN HAIR & BODY 2 IN 1 FOR MEN SHAMPOO
- AXE BODYWASH BLACK
Next stop is Tony in Hoogvliet, en na een rustig ritje parkeren we rond 5:15 de auto bij de parking in Aalsmeer.
Met het overvolle transferbusje komen we half 6 op Schiphol aan en trakteer ik ons vieren in de hal op een bakkie Douwe Egberts.
Een kleine 3 kwartier later zijn Jeff, Tim, Mike en Ramon eindelijk ook present........maar ze hadden een goed excuus; er was een tunnel afgesloten vlakbij de parking.
We zijn nu met zijn 9-en, ergo compleet, en kunnen door de security heen.
Samen met Berry een litertje Jack Daniel's Honey gescoord à €27,50 (valt mee!).
Omdat Bar dus de nodige verzorgingsproducten ook voor mij heeft meegenomen, verrekenen we de schade hiermee gelijk.
Richting gate C9 komen we langs Grand Cafe Het Paleis en het lijkt Bar wel een goed idee om een rondje Heineken Ice Cold te halen......ook om zijn vliegangst te overwinnen.
Dit blijkt een erg smakelijk biertje en zoals bijna vanzelfsprekend volgen er meerdere....
Het is hier iets TE gezellig bij de bar, want als we op de grote-niet-te-missen-klok kijken zien we, OOPS, dat we een klein kwartiertje verwijderd zijn van het boarden.
De relaxte hipsterbarman vraagt zelf om een tip en ik schuif hem snel €5,- toe, zodat we richting gate kunnen.
Gate closing staat al op het display bij de gate voor KLM-vlucht KL 1665, maar gelukkig zijn we nog net op tijd.
Als we in de vliegtuigslurf richting vliegtuig lopen is 1 van de stewardessen op zoek naar ene Kevin Kroos, dus melden we dat hij bij ons hoort, maar al in Spanje zit en niet mee zal vliegen met deze vlucht.
De stewardess zegt enkel ok en gaat verder, dus dat zal wel goed zijn denken we......maar later zou dit alsnog een staartje krijgen.
Enfin, tijdens de vlucht zit laatboeker Timmie solo in de Boeing 737-800, Tony en Rich naast elkaar elders in het vliegtuig en de rest vlakbij elkaar.
Dit, omdat het helaas niet mogelijk was iedereen bij elkaar te plaatsen tijdens het inchecken in de KLM-app.
We taxiën nog een dikke 20 minuten en het blaasje zit wel erg vol van de nodige biertjes.
Ze vielen ook iets te goed met zo'n 2 uur slaap en enkel een banaan als ontbijtje.
Als we een tijd in de lucht zitten en het geluidje (denken te) horen van de wc, schieten Mike en ik van onze stoel...
Helaas was het dus niet het geluid van de wc en worden we, vriendelijk doch dringend, gesommeerd naar onze stoel terug te keren en duurt het nog een tijdje voor we WEL naar het toilet mogen.
Daarentegen is het wel de lekkerste keer plassen uit onze carrières gebleken.
Tijdens het restant van de verder relaxte vlucht krijgen we van de stewardessen sandwiches met eiersalade en een drinkie drankie voorgeschoteld.
Rond half 11 landen we op Barcelona International Airport (BCN, Aeroport de Barcelona-el Prat).
Na het wachten op de koffer van Tim & Jeff bij de baggageband, lopen we de nodige meters om voor wat taxi's.
Dan maar teruglopen door de parkeergarage om bij de aankomsthal om half 12 twee taxi's (5 om 4) richting hostel te pakken aan:
Sant Jordi Hostel Rock Palace
Carrer Balmes 75
Barcelona
Spanje
Na een kleine 25 minuten rijden (+/- 12 km) staan we bij het hostel en checken direct in bij de receptie.
We mogen gelijk de openstaande €58,20 per de man aftikken voor de kamer.
Vervolgens nog €10,- p.p. aan borg voor de keycard van de kamer en we pakken een sticker en pin als souvenirtje mee.
De kamer op de 3e verdieping (ROXY) is vrij karig en heeft met 4 stapelbedden, licht, lockers en stopcontacten, slechts "the basics" te bieden...
302 blijkt een wel erg smalle kamer voor 8 man en de deur naar het balkon kan helaas enkel door de receptie geopend worden.
Met zijn 7-en is het erg benauwd en overdag luchten zit er niet bij dus.....lekker met allemaal van die stinkgasten ^_^
Maar goed, we zullen toch vooral "on the road" zijn, dus dat boeit verder ook niet zo.
Tim en Jeff hebben het beter geregeld, want hun eigen privé-kamer op de 1e verdieping.
Timmeh besloot pas later om mee te gaan en kon niet meer op onze kamer erbij, terwijl er wel een bed over is, strange!
Als iedereen opgefrist is, lopen we een stukje en pakken de McDonald's aan Las Ramblas voor de nodige snackjes.
Hierna lopen we de 1,2 kilometer van de wereldberoemde boulevard en zien zelfs een heuse officiële Real Madrid-store middenin het centrum van Barcelona, wat is deze???
In de buurt slenteren we nog even over de markt genaamd Mercado de La Boqueria.
Deze hal doet enigszins denken aan de Markthal in Rotterdam.....
Vooral de geitenkop met glanzend oog zag er uit als een ware delicatesse!
Op het plein, Plaça Reial, iets verderop, komen we langs een fontein die me wel erg bekend voor komt.
Jaren geleden heb ik deze tijdens de eindejaarsexcursie met Blaise Pascal namelijk al eens mogen bewonderen.
Toendertijd werd er hier nog een zakkenroller betrapt door de Guardia Civil en compleet in elkaar gerost.....risico'tje van het vak a.k.a. karma!!!
Nog even een geschiedenislesje van het plein:
"Midden op het plein Plaça Reial staat een fontein (Font de les Tres Gràcies) met twee speciale lantaarnpalen. Deze lantaarnpalen heeft Antoni Gaudí in de beginjaren van zijn carriere ontworpen en dit was dan ook zijn eerste opdracht voor de stad Barcelona."
Bij ROMA REIAL drinken we op het terras pullen Estrella Dammetjes (0,5 liter) en krijgen er een gratis shotje bij.
We proosten uiteraard op een (nu al) geslaagd weekendje.
Jeff gaat voor een vers glas cola, want hij voelt zich niet zo lekker.
In het heerlijke zonnetje lopen we de Ramblas verder af in de richting van het hoge standbeeld op de rotonde.
Deze 60 meter hoge Mirador de Colom is een eerbetoon aan Columbus, en de scheiding tussen haven en Ramblas.
Ietsje verderop zit dus de haven (Port de Barcelona) en eigenlijk wil ik de Rambla de Mar nog wel lopen, maar the boys willen terug om te pissen.
Nog snel even in het water van de Balearische Zee gekeken en hier kun je een hoop vissen spotten.
Vlakbij ROMA REIAL op Plaça Reial bij My Bar Irish Pub drinken we nog een pint Carlsberg en zien we op het tv-tje boven ons wat samenvattingen van de Spaanse La Liga.
De Ramblas verder volgend, slaan we bij de immens grote supermarkt (Carrefour) aan de overkant allemaal nog wat in.
Ik haal alvast wat melk voor de te verwachten kater en officiële Barcelona-chips van Lay's.
Teruglopend doe ik met Kev, Rich en Tony ("De drie musketiers") bij Scobies Irish Pub nog een biertje als de rest teruggaat naar het hostel.
Ook wat dichterbij, met dezelfde samenstelling, Seven nog aangedaan voor een verfrissend biertje.
17:45 zijn we terug nadat de Kevmeister bij de supermarkt naast ons hostel nog een speciaal flesje rum heeft gehaald.
Als we weer herenigd zijn in het hostel chillen we wat op de kamer........met andere woorden: onze eigen siësta.
Rond 19:15 gaan we weer op pad om te eten, maar vanwege de latere openingstijden (siësta) zijn de meeste restaurants nog gesloten.
Dus lopen we een stukje verder naar CACHITOS aan Rambla de Catalunya voor de nodige Heineken Ice Cold-bieren.
Enige jammere hieraan is dat deze in een wijnglas worden getapt....dat klopt gewoon niet.
Met een klein slokje op gaan we naar Argentijns restaurant Gaucho's aan Carrer d'Aragó voor de nodige San Miguel-bieren, een voorgerecht met stokbrood en chimichurri.
De steaks waren geen onverdeeld succes; de één heeft het over de lekkerste steak ooit gegeten en bij anderen (inclusief mij) was het dramatisch.
"Gelukkig" was er nog wel de Tarta de queso (cheesecake) als dessert, maar die was ook al ruk.....helaasch.
Eenmaal terug bij het hostel spelen we nog de nodige potjes beerpong tegen nieuwe vrienden.
De biertjes moesten we wel bij de buurman (supermarkt) vandaan toveren, aangezien ze bij het hostel zelf geen bier schenken, say what!?!?!?!
Lichtelijk aangeschoten gaan we (minus de 3 musketiers) mee met de, door het hostel georganiseerde, kroegentocht.
Waarom het een kroegentocht heet heb ik nog aan Joost gevraagd, want we lopen een gigantische tocht zonder uberhaupt een kroeg tegen te komen.
Uiteindelijk komen we toch bij de bar zonder naam uit.
Bar ziet het hier gelijk al niet zitten, dus ik haal nog even wat Jägerbombs om er in te komen, maar ook deze mogen de naam niet eens dragen.
Echt gezellig kan het hier helaas dus niet worden........
We gaan dus op zoek naar een volgende kroeg/pub/bar, maar Jeff wil eerst nog wat "groens".
Uiteindelijk lopen we wederom flinke stukken terug en belanden 'zomaar ineens' bij ons hostel.
We zien nu pas dat er pal naast ons een club zit.
Deze BALMES 69 was niemand opgevallen, maar het is hier best gezellig.
Eerst doen we een biertje en is het nog vrij rustig, maar als we weg willen gaan "moeten" we van de uitsmijterdude eerst beneden kijken.
Ineens staat hier allemaal volk op de dansvloer en gaan Ramon, Jeff, Tim en ik toch nog even lekker techno-en.....
Nog even naar boven gelopen en op de klaarstaande laptop in de DJ-booth staan DJ-en totdat we te horen krijgen dat dat toch niet helemaal de bedoeling is.
In de S Health-app gezien dat we zo'n 20+ km hebben gelopen vandaag, dus was het wel tijd om er een eind aan te breien.
Club uit, hostel in en dag 1 van ons Barcelona-avontuur zit er alweer op, pitten dus!
Barcelona dag 2 (zaterdag 14 januari)
11:00, dus rustig opstaan is het devies.
Daarna even rustig douchen in 1 van de doucheruimtes van het hostel.
Jeff gaat voor een vers glas cola, want hij voelt zich niet zo lekker.
In het heerlijke zonnetje lopen we de Ramblas verder af in de richting van het hoge standbeeld op de rotonde.
Deze 60 meter hoge Mirador de Colom is een eerbetoon aan Columbus, en de scheiding tussen haven en Ramblas.
Ietsje verderop zit dus de haven (Port de Barcelona) en eigenlijk wil ik de Rambla de Mar nog wel lopen, maar the boys willen terug om te pissen.
Nog snel even in het water van de Balearische Zee gekeken en hier kun je een hoop vissen spotten.
Vlakbij ROMA REIAL op Plaça Reial bij My Bar Irish Pub drinken we nog een pint Carlsberg en zien we op het tv-tje boven ons wat samenvattingen van de Spaanse La Liga.
De Ramblas verder volgend, slaan we bij de immens grote supermarkt (Carrefour) aan de overkant allemaal nog wat in.
Ik haal alvast wat melk voor de te verwachten kater en officiële Barcelona-chips van Lay's.
Teruglopend doe ik met Kev, Rich en Tony ("De drie musketiers") bij Scobies Irish Pub nog een biertje als de rest teruggaat naar het hostel.
Ook wat dichterbij, met dezelfde samenstelling, Seven nog aangedaan voor een verfrissend biertje.
17:45 zijn we terug nadat de Kevmeister bij de supermarkt naast ons hostel nog een speciaal flesje rum heeft gehaald.
Als we weer herenigd zijn in het hostel chillen we wat op de kamer........met andere woorden: onze eigen siësta.
Rond 19:15 gaan we weer op pad om te eten, maar vanwege de latere openingstijden (siësta) zijn de meeste restaurants nog gesloten.
Dus lopen we een stukje verder naar CACHITOS aan Rambla de Catalunya voor de nodige Heineken Ice Cold-bieren.
Enige jammere hieraan is dat deze in een wijnglas worden getapt....dat klopt gewoon niet.
Met een klein slokje op gaan we naar Argentijns restaurant Gaucho's aan Carrer d'Aragó voor de nodige San Miguel-bieren, een voorgerecht met stokbrood en chimichurri.
De steaks waren geen onverdeeld succes; de één heeft het over de lekkerste steak ooit gegeten en bij anderen (inclusief mij) was het dramatisch.
"Gelukkig" was er nog wel de Tarta de queso (cheesecake) als dessert, maar die was ook al ruk.....helaasch.
Eenmaal terug bij het hostel spelen we nog de nodige potjes beerpong tegen nieuwe vrienden.
De biertjes moesten we wel bij de buurman (supermarkt) vandaan toveren, aangezien ze bij het hostel zelf geen bier schenken, say what!?!?!?!
Lichtelijk aangeschoten gaan we (minus de 3 musketiers) mee met de, door het hostel georganiseerde, kroegentocht.
Waarom het een kroegentocht heet heb ik nog aan Joost gevraagd, want we lopen een gigantische tocht zonder uberhaupt een kroeg tegen te komen.
Uiteindelijk komen we toch bij de bar zonder naam uit.
Bar ziet het hier gelijk al niet zitten, dus ik haal nog even wat Jägerbombs om er in te komen, maar ook deze mogen de naam niet eens dragen.
Echt gezellig kan het hier helaas dus niet worden........
We gaan dus op zoek naar een volgende kroeg/pub/bar, maar Jeff wil eerst nog wat "groens".
Uiteindelijk lopen we wederom flinke stukken terug en belanden 'zomaar ineens' bij ons hostel.
We zien nu pas dat er pal naast ons een club zit.
Deze BALMES 69 was niemand opgevallen, maar het is hier best gezellig.
Eerst doen we een biertje en is het nog vrij rustig, maar als we weg willen gaan "moeten" we van de uitsmijterdude eerst beneden kijken.
Ineens staat hier allemaal volk op de dansvloer en gaan Ramon, Jeff, Tim en ik toch nog even lekker techno-en.....
Nog even naar boven gelopen en op de klaarstaande laptop in de DJ-booth staan DJ-en totdat we te horen krijgen dat dat toch niet helemaal de bedoeling is.
In de S Health-app gezien dat we zo'n 20+ km hebben gelopen vandaag, dus was het wel tijd om er een eind aan te breien.
Club uit, hostel in en dag 1 van ons Barcelona-avontuur zit er alweer op, pitten dus!
Barcelona dag 2 (zaterdag 14 januari)
11:00, dus rustig opstaan is het devies.
Daarna even rustig douchen in 1 van de doucheruimtes van het hostel.
Vervolgens rondom het middaguur naar het dichtbijzijnde FRANCESCO CAFÉ aan Carrer de Balmes 59 voor de nodige croissantjes, baguettes en cappuccino's, the good life!.
Met de knapen, minus de drie musketiers, lopen we bij Passeig de Gràcia en daar spot Mike 1 van de vele officiële Nike fanshops van de plaatselijke FC.
Bij deze FC BOTIGA MEGASTORE scoor ik het officiële thuisshirt van Barça met Messi en rugnummer 10 achterop voor een kleine 100 ekkermannen.
Aardig aan de prijs dus, maar afspraak is afspraak in mijn boekje.
Afspraak is afspraak zul je je misschien afvragen?
Met de knapen, minus de drie musketiers, lopen we bij Passeig de Gràcia en daar spot Mike 1 van de vele officiële Nike fanshops van de plaatselijke FC.
Bij deze FC BOTIGA MEGASTORE scoor ik het officiële thuisshirt van Barça met Messi en rugnummer 10 achterop voor een kleine 100 ekkermannen.
Aardig aan de prijs dus, maar afspraak is afspraak in mijn boekje.
Afspraak is afspraak zul je je misschien afvragen?
Jep, tijdens het kijken van de fantastische Europese UEFA Super Cup van 2015 (FC Barcelona - Sevilla FC) had ik bij Mike namelijk een belofte gemaakt.
"Als Messi deze vrije trap er WEER inschiet (al een vrije trap in de kruising gelegd deze pot) haal ik een shirtje van de Messias!"
3 tellen later ligt de bal op onnavolgbare wijze in het netje, onhoudbaar voor de keeper.
Deze finale eindigt uiteindelijk in 5-4 na extra tijd, nadat Barcelona in de reguliere speeltijd nog met 4-1 heeft voor gestaan heeft.
In deze store vind ik tevens een leuke muts in blaugrana, de kleuren van Bargggelona, maar omdat ik mijn bankpas en creditcard ben vergeten schiet Mike het even voor....gracias señor!
Dan is het tijd geworden om bij het stadion van FC Barcelona sfeer te gaan proeven.
Na een tussenstopje bij het hostel, om de anderen op te halen, gaan we omstreeks het middaguur lopend richting metrostation Diagonal.
We kopen allemaal een enkeltje voor €2,15 en nemen metrolijn L5 naar station Collblanc.
De rit duurt zo'n 20 minuten en na 5 minuutjes lopen vanaf Collblanc zien we in de verte Camp Nou ("nieuw veld"), de voetbaltempel van 48 meter hoog, opdoemen.
De rit duurt zo'n 20 minuten en na 5 minuutjes lopen vanaf Collblanc zien we in de verte Camp Nou ("nieuw veld"), de voetbaltempel van 48 meter hoog, opdoemen.
Het voetbalhart gaat uiteraard wat sneller kloppen en we zijn ruim op tijd om alles goed in ons op te nemen.
We lopen over het terrein rondom Camp Nou en Tim, Jeff & Ramon gaan gelijk flink aan het bier op een bankje in de zon...
De andere luitjes gaan toch even het gebied rondom het stadion verder verkennen.
FC Barcelona Botiga Oficial Megastore, is een gigantisch warenhuis van 3 verdiepingen met alleen maar Barcelona-merchandise.
Hier scoor ik dan ook het turquoise (snapback) petje (€25,-) die ik nergens anders gezien had in de stad.
Mike en ik lopen dan terug naar Jeffa, Timberland en Ra to the mones en doen nog wat rondjes bieren en hotdogs in het heerlijke zonnetje.
Zelf wil ik de wedstrijd compleet nuchter mee maken, dus ga aan de Fanta Naranja.....wat me uiteraard de nodige "GAY!"'s oplevert.
Het valt ons verder op dat de supporters van FC Barcelona en UD Las Palmas gebroederlijk naast elkaar lopen.
Dat doet Mike en mij terugdenken aan 2014, toen we bij Borussia Dortmund - VfL Wolfsburg dezelfde taferelen aanschouwden.
Tim leert hier nog even het Spaanse woordje voor rustaaagh, tranquilo, en gooit deze er te pas en te onpas uit.
De verbaasde blikken van de Spanjola's zijn priceless.
Dan is het tijd om de drie musketiers plus Berry op te gaan zoeken.
We vinden ze terug aan de weg, Av. de Joan XXIII, waar de spelers aan komen rijden......uiteraard met een grote bier in den handjes, good game!
Om hen te joinen moeten we de weg oversteken en niet veel later horen en zien we iedereen helemaal gek worden......
Je hebt het waarschijnlijk al geraden, de kleine grote man Lionel Messi komt door de stoet heen gereden.
Mike en ik willen 2 uur voor de wedstrijd dan toch onze plekken gaan bekijken en moeten nog een flink stuk lopen om bij Access 18 te geraken.
Nadat we door Gate 47 lopen, gaan we de trappen af en zoeken we de toiletten op.
Het viel ons op dat er gigantisch veel wc's waren, ideaal dus.
Al snel, na het showen van de tickets, gaan we bij BOCA 17, mijn geluksgetal, het vak op.
Hier zien dat we echt pal achter het goal zitten op Rij E Seat 4 en 6 van de Nike-tribune.
We verbazen ons over de fantastisch goede plekken en de hoogte (48 meter dus) van Camp Nou en maken de nodige fotootjes en filmpjes.
Op 4 rijen na zitten we van het veld in het gigantische stadion dat in 1957 opgericht is, en plek biedt aan 99.050 toeschouwers (99.354 als je de staanplaatsen meerekend).
We zitten, schuin achter het doel, ook nog eens in een heerlijk winterzonnetje en op de tribune rechts zien we de slogan van de club in de (gele) stoelen, Més que un club.
Dit betekent meer dan een club in het Catalaans.
Ook zien we bovenop deze tribune de vlaggen van de clubs van de La Liga staan in de volgorde van de ranglijst.
We lopen over het terrein rondom Camp Nou en Tim, Jeff & Ramon gaan gelijk flink aan het bier op een bankje in de zon...
De andere luitjes gaan toch even het gebied rondom het stadion verder verkennen.
FC Barcelona Botiga Oficial Megastore, is een gigantisch warenhuis van 3 verdiepingen met alleen maar Barcelona-merchandise.
Hier scoor ik dan ook het turquoise (snapback) petje (€25,-) die ik nergens anders gezien had in de stad.
Mike en ik lopen dan terug naar Jeffa, Timberland en Ra to the mones en doen nog wat rondjes bieren en hotdogs in het heerlijke zonnetje.
Zelf wil ik de wedstrijd compleet nuchter mee maken, dus ga aan de Fanta Naranja.....wat me uiteraard de nodige "GAY!"'s oplevert.
Het valt ons verder op dat de supporters van FC Barcelona en UD Las Palmas gebroederlijk naast elkaar lopen.
Dat doet Mike en mij terugdenken aan 2014, toen we bij Borussia Dortmund - VfL Wolfsburg dezelfde taferelen aanschouwden.
Tim leert hier nog even het Spaanse woordje voor rustaaagh, tranquilo, en gooit deze er te pas en te onpas uit.
De verbaasde blikken van de Spanjola's zijn priceless.
Dan is het tijd om de drie musketiers plus Berry op te gaan zoeken.
We vinden ze terug aan de weg, Av. de Joan XXIII, waar de spelers aan komen rijden......uiteraard met een grote bier in den handjes, good game!
Om hen te joinen moeten we de weg oversteken en niet veel later horen en zien we iedereen helemaal gek worden......
Je hebt het waarschijnlijk al geraden, de kleine grote man Lionel Messi komt door de stoet heen gereden.
Mike en ik willen 2 uur voor de wedstrijd dan toch onze plekken gaan bekijken en moeten nog een flink stuk lopen om bij Access 18 te geraken.
Nadat we door Gate 47 lopen, gaan we de trappen af en zoeken we de toiletten op.
Het viel ons op dat er gigantisch veel wc's waren, ideaal dus.
Al snel, na het showen van de tickets, gaan we bij BOCA 17, mijn geluksgetal, het vak op.
Hier zien dat we echt pal achter het goal zitten op Rij E Seat 4 en 6 van de Nike-tribune.
We verbazen ons over de fantastisch goede plekken en de hoogte (48 meter dus) van Camp Nou en maken de nodige fotootjes en filmpjes.
Op 4 rijen na zitten we van het veld in het gigantische stadion dat in 1957 opgericht is, en plek biedt aan 99.050 toeschouwers (99.354 als je de staanplaatsen meerekend).
We zitten, schuin achter het doel, ook nog eens in een heerlijk winterzonnetje en op de tribune rechts zien we de slogan van de club in de (gele) stoelen, Més que un club.
Dit betekent meer dan een club in het Catalaans.
Ook zien we bovenop deze tribune de vlaggen van de clubs van de La Liga staan in de volgorde van de ranglijst.
Tijdens de eerdergenoemde eindexamenexcursie was ik overigens ook bij Camp Nou geweest, maar toen waren ze de bovenste ring nog aan het bouwen.
Een klein uurtje voor de wedstrijd komen de spelers van Las Palmas het veld al op voor de warming-up.
Een klein uurtje voor de wedstrijd komen de spelers van Las Palmas het veld al op voor de warming-up.
Het veld ligt er overigens als een biljartlaken bij......
De keepers van de plaatselijke FC (Jasper Cillessen en Marc-André ter Stegen) volgen onder luid applaus van het aanwezige publiek en doen hun warming-up.
Mike en mij viel het op dat Cillessen als een zielig hoopje mens over het veld dwaalt.
Hij mag enkel een balletje halen en naar de kale keeperstrainer José Ramón de la Fuente terugpassen.
Een kleine 20 minuten voor aanvang van de La Liga-wedstrijd komen de spelers van Barça pas het veld op.
Ineens horen we keihard "Mike!!!.....Bob!!!" schreeuwen achter ons en zien we die gekke rooie een vak boven ons staan zwaaien, mooie dingen!
Al snel zie je hoe goed die gasten van Blaugrana werkelijk zijn, want als Cillessen op goal staat mogen de spitsen en aanvallende middenvelders (Messi, Suarez en Arda) even afwerken.......bijna elke bal gaat er onhoudbaar in!
De spelers gaan even terug de kleedkamers in en wat minuten later horen we tijdens de opkomst van de spelers het clublied "Cant del Barca" en zijn we HYPED.
De keepers van de plaatselijke FC (Jasper Cillessen en Marc-André ter Stegen) volgen onder luid applaus van het aanwezige publiek en doen hun warming-up.
Mike en mij viel het op dat Cillessen als een zielig hoopje mens over het veld dwaalt.
Hij mag enkel een balletje halen en naar de kale keeperstrainer José Ramón de la Fuente terugpassen.
Een kleine 20 minuten voor aanvang van de La Liga-wedstrijd komen de spelers van Barça pas het veld op.
Ineens horen we keihard "Mike!!!.....Bob!!!" schreeuwen achter ons en zien we die gekke rooie een vak boven ons staan zwaaien, mooie dingen!
Al snel zie je hoe goed die gasten van Blaugrana werkelijk zijn, want als Cillessen op goal staat mogen de spitsen en aanvallende middenvelders (Messi, Suarez en Arda) even afwerken.......bijna elke bal gaat er onhoudbaar in!
De spelers gaan even terug de kleedkamers in en wat minuten later horen we tijdens de opkomst van de spelers het clublied "Cant del Barca" en zijn we HYPED.
De wedstrijd vangt om 16:15 aan onder leiding van Alberto Undiano Mallenco met de volgende opstellingen:
FC Barcelona:
Marc-André ter Stegen
Javier Alejandro Mascherano
Jordi Alba Ramos
Samuel Umtiti
Aleix Vidal
André Filipe Tavares Gomes
62” Ivan Rakitic
Arda Turan
Rafael Alcântara do Nascimento
Sergio Busquets
73” Jérémy Mathieu
Lionel Messi
Luis Suárez
68” Francisco Alcácer García
Las Palmas
Javi Varas
David García Santana
34” Aythami Artiles Oliva
Hélder Filipe Oliveira Lopes
Mauricio Lemos
Míchel Macedo Rocha Machado
Jonathan Viera Ramos
Jose Vicente Gomez
62” Mateo Ezequiel García
Kevin-Prince Boateng
Roque Mesa Quevedo
Nabil El-Zhar
74” Marko Livaja
Placeres Tanausu Dominguez
https://www.fcbarcelona.com/football/first-team/news/2016-2017/league-video-highlights-fc-barcelona-las-palmas
De beleving in het stadion is echt fantastisch, maar met een bijna vol huis (81.480) is de sfeer wel wat lauw.
Pas als het 4-0 staat in de 2e helft wordt de sfeer fantastisch en komt de wave 3 keer langs.
Ook de harde kern van Barça, aan de overkant van ons achter het andere doel, zorgt de hele wedstrijd voor een leuk sfeertje met het zwaaien van vlaggen.
Het van links naar rechts achter elkaar heen en weer lopen met zijn allen zag er geniaal uit, polonaise-style!
De wedstrijd wordt uiteindelijk vrij simpel met 5-0 door de thuisploeg gewonnen door doelpunten van Suárez, Messi, nog een keer Suárez, Turan en Aleix Vidal.
Na de wedstrijd lopen de spelers direct van het veld zonder de toeschouwers te bedanken, wat erg jammer was, weinig liefde daarvoor.
Leo Messi evenaart tijdens deze wedstrijd trouwens het record van Real Madrid-vedette Raúl door tegen 35 verschillende La Liga-tegenstanders te scoren, props!
Omdat verdeeld over Camp Nou op 3 verschillende plekken zaten en het erg koud is geworden, is het tijd om de rest op te gaan zoeken.
Aangezien het een grote stroom met mensen is, lees chaos, hebben we bij metrostation Collblanc afgesproken.
Tijdens het lopen richting metrostation spotten we Barry, Kevin, Rich en Tony aan de overkant.
Jeff, Ramon en Tim zijn M.I.A. en bij de metro is het stervensdruk dus besluiten we nog even te gaan sightseeën......lees een bar zoeken voor een verfrissend biertje.
Barretjes waren er genoeg, maar dan was er geen tap, dan niet druk genoeg of dan zat er raar volk.....dus werd de skipperino-kaart ingezet.
Als het wat rustiger is gaan we terug naar de metro, halen een enkeltje, pakken de metro naar Diagonal en zijn 19:45 terug bij het hostel.
Bij de buur(t)supermarkt even een halve liter Desperados gehaald en deze tijdens het douchen leeggetikt.
Bar stond in het hokje naast me te douchen en we filosoferen over deze nu al legendarische dag!
Back op de kamer doet de fles Jack Daniel's Honey het goed om er weer ff in te komen.
Gekkigheid wederom op de kamer en 21:30 besluiten we te gaan eten.....en ik te gaan pinnen, want het gaat hard met de Catalaanse ekkermannen.
Foster's Hollywood, aan de overkant van het hostel, is the place to be om te gaan eten met Barry, Mike, Kevin, Rich en Tony.
Voor €20,- de man een geniale avond gehad met beers & burgers (zelf een steak) én de samenvatting Barça - Las Palmas op een groot scherm naast onze tafel, wat wil een man nog meer.
We krijgen ook nog gratis (halve liters) bier omdat het eten schijnbaar te lang duurde, maar daar heb ik niks van meegekregen.
Van de actie van Michael de Beer heb ik wel wat meegekregen, want tijdens het eten trok hij zomaar ineens een neushaar uit mijn neus, DAFUQ!
Op een gegeven moment gingen zelfs de gordijnen open en werd het druk op de dansvloer.
Rond 23:15 zijn we terug bij het hostel en nog ff Tim de beerponger wezen aanschouwen die nieuwe vrienden gemaakt had.
Lang gelopen met dem boys, minus de drie musketiers, want die trokken hun eigen plan.
Uiteindelijk belanden we in een parkje, Parc de la Barceloneta, waar we de straat omhoog lopen.
Hier zien we een fraai voetbalveldje, waar Club de Fútbol Barceloneta, namens de naastgelegen universiteit haar wedstrijden speelt.
Ook lopen we langs de watertoren, Torre de les Aigües, en verder door het parkje.
We weten niet zo goed meer waar we heen moeten en als we bijna besluiten om naar het hostel terug te keren, belanden we op Passeig Marítim.
In de verte zien we ook felle lampen en het strand, dus we zitten hier wel goed denken we.
Als de proppers onze groep aanspreken om ons binnen te lokken bij 1 van de aanwezige discotheken, weten we genoeg, we zitten GOED!
Omdat we allemaal wel aardig trek in een biertje hebben gekregen zijn we er snel uit en gaan we bij OPIUM naar binnen.
Nadat we de entree van €20,- (inclusief biertje en drankje) voldoen, moeten onze jas naar de garderobe brengen.
Prima denken we, maar dan moeten we die wel kunnen vinden.
Erg druk is het nog niet en er hangen overal gordijnen waar we schijnbaar langs moeten volgens de medewerker, en zo geschiedde.
Next up, get a drink.....oh wacht ik ben Nederlander he.....een drankje halen dus.
Aangezien we 2 bonnen hebben gekregen voor een drankje en een biertje lever ik direct mijn bon voor een drankje in bij de barman en roep (muziek staat hard) "Jack Daniel's Honey, please..".
De barman zet een longdrinkglas neer en vult deze tot de nok met de lekkere alcoholica, damns, 20 euro's well spent!
Het feest kan beginnen, maar erg druk is het nog niet binnen, dus genieten we van onze volle drankjes.
Later wordt het toch aanzienlijk drukker en gaan de gordijnen open zodat de dansvloer zichtbaar is.
We verplaatsen naar de dansvloer en het word drukker en drukker en er word lekker gedraaid door de DJ's.
Ook staan er mooie danseressen op ophogingen hun kunstje te doen en met lasers- en rookeffecten begint het wel een magisch avondje te worden.
Als het wat aan de warme kant begint te worden, gaan we even chillen op het terras wat aan het strand grenst.
Met een lekker briesje hier even gerelaxed op de loungebankjes en vervolgens de bonnetjes ingeleverd voor wat bieren.
Eenmaal terug op de dansvloer een geluksmomentje als resident DJ Danny Cárdenas het nummer Nils Van Zandt feat Sharon Doorson - Feel Like Dancing draait.
Deze komt me bekend voor, want er word een sample gebruikt van Heiko & Maiko - Glücklich hierin en dat klinkt me toch een partij lekker jonguh!
Ik was volgens mij niet de enige, want de sfeer zat er goed in.
Rond half 6 pakken we met zijn allen de taxi die klaarstaat voor de club en binnen het halfuur zijn we terug bij het hostel.
Omstreeks 6:00 liggen we op het stapelbed en is het snel rustig op de kamer, totdat zaagfabriek Ramon na die deze nacht geassisteerd wordt door neushaartrekker Michael.....
Barcelona dag 3 (zondag 15 januari)
Vroeg op want dem boys zijn redelijk aanwezig omstreeks 8:00 in den vroege morgen.
Dus maar een doucheje zetten om een soort van wakker te worden en bij Il Caffe di Fransesco de nodige croissantjes bikini (enkel kaas voor mij) gescoord plus verse jus' en cappuccinootjes.....nomnomnom!
Kev, Rich en Tony zitten toevallig ook hier en zien we nog weggaan voor de stadiontour van Camp Nou.
We, the people, doen de open bus-tour van Barcelona Bus Turístic.
Mike en ik waren een zekerheidje, maar aangezien Feyenoord vandaag speelt bij Roda, was het de vraag wie ons eventueel zouden joinen.
Uiteindelijk gaan we toch met zijn 6-en op pad en halen we bij de receptie van het hostel tickets voor de busrit.
Deze originele en officiële bustour bestaat al sinds 1987 en zet ons €29,- per persoon terug.
Als we richting 1 van de vele vertrekpunten van de bus lopen zien we het prachtige Casa Milà.
Dit is een (maagdelijk wit) appartementengebouw van architect Antoni Gaudí en tevens een van zijn bekendere werken, naast natuurlijk de Sagrada Família.
De dubbeldekkerbus pakken we aan de Passeig de Gràcia bij bushalte La Pedrera.
We stappen op de groene lijn en krijgen een kortingsboekje, map en oordopjes mee.
Zo kunnen we de vele mooie bouwwerken bekijken én beluisteren met de audio tour.
We gaan uiteraard het trappetje op om bovenin de bus te gaan zitten, want 360° zicht op de stad.
In het zonnetje is het genieten geblazen en in het Nederlands worden we over de vele bezienswaardigheden van "Barna" geïnformeerd.
Zo komen we er ook achter dat de stad 1,6 miljoen inwoners telt.
We rijden direct langs Monument a Francesc Macià en de nieuwe en oude haven (Port Vell).
Wat later komen we langs het strand, Casino Barcelona, het (inmiddels bekende) uitgaansgebied en het 52 meter hoge goudvis-standbeeld.
Deze "El Peix" is ontworpen en gemaakt door Frank Gehry, speciaal voor de Olympische Spelen van 1992.
Andere bezienswaardigheden tijdens de rit zijn Teatre Nacional de Catalunya en 1 van de hoogste gebouwen van Barcelona (144,4 meter); Torre Agbar.
De naam is afgeleid van Aguas de Barcelona, het Spaanse waterleidingbedrijf, dat in deze toren gevestigd is.
Vlakbij La Sagrada Família zien we een nestje met groene parkieten (Cotorra Argentina) rondom een palmboom.
Deze vogelsoort is alom vertegenwoordigd in Barcelona, omdat er veel voedsel (dadels, gras, tomaten, fruit, brood etc.) te vinden is voor ze in de grote stad.
Bij halte 11, een flink stuk rijden en een biertje later, stappen we bij de Sagrada Familia ("Heilige Familie") uit.
Uiteraard de nodige fotootjes gemaakt van deze 170 meter hoge basiliek van Gaudí.
Tijdens het lopen richting metrostation spotten we Barry, Kevin, Rich en Tony aan de overkant.
Jeff, Ramon en Tim zijn M.I.A. en bij de metro is het stervensdruk dus besluiten we nog even te gaan sightseeën......lees een bar zoeken voor een verfrissend biertje.
Barretjes waren er genoeg, maar dan was er geen tap, dan niet druk genoeg of dan zat er raar volk.....dus werd de skipperino-kaart ingezet.
Als het wat rustiger is gaan we terug naar de metro, halen een enkeltje, pakken de metro naar Diagonal en zijn 19:45 terug bij het hostel.
Bij de buur(t)supermarkt even een halve liter Desperados gehaald en deze tijdens het douchen leeggetikt.
Bar stond in het hokje naast me te douchen en we filosoferen over deze nu al legendarische dag!
Back op de kamer doet de fles Jack Daniel's Honey het goed om er weer ff in te komen.
Gekkigheid wederom op de kamer en 21:30 besluiten we te gaan eten.....en ik te gaan pinnen, want het gaat hard met de Catalaanse ekkermannen.
Foster's Hollywood, aan de overkant van het hostel, is the place to be om te gaan eten met Barry, Mike, Kevin, Rich en Tony.
Voor €20,- de man een geniale avond gehad met beers & burgers (zelf een steak) én de samenvatting Barça - Las Palmas op een groot scherm naast onze tafel, wat wil een man nog meer.
We krijgen ook nog gratis (halve liters) bier omdat het eten schijnbaar te lang duurde, maar daar heb ik niks van meegekregen.
Van de actie van Michael de Beer heb ik wel wat meegekregen, want tijdens het eten trok hij zomaar ineens een neushaar uit mijn neus, DAFUQ!
Op een gegeven moment gingen zelfs de gordijnen open en werd het druk op de dansvloer.
Rond 23:15 zijn we terug bij het hostel en nog ff Tim de beerponger wezen aanschouwen die nieuwe vrienden gemaakt had.
Lang gelopen met dem boys, minus de drie musketiers, want die trokken hun eigen plan.
Uiteindelijk belanden we in een parkje, Parc de la Barceloneta, waar we de straat omhoog lopen.
Hier zien we een fraai voetbalveldje, waar Club de Fútbol Barceloneta, namens de naastgelegen universiteit haar wedstrijden speelt.
Ook lopen we langs de watertoren, Torre de les Aigües, en verder door het parkje.
We weten niet zo goed meer waar we heen moeten en als we bijna besluiten om naar het hostel terug te keren, belanden we op Passeig Marítim.
In de verte zien we ook felle lampen en het strand, dus we zitten hier wel goed denken we.
Als de proppers onze groep aanspreken om ons binnen te lokken bij 1 van de aanwezige discotheken, weten we genoeg, we zitten GOED!
Omdat we allemaal wel aardig trek in een biertje hebben gekregen zijn we er snel uit en gaan we bij OPIUM naar binnen.
Nadat we de entree van €20,- (inclusief biertje en drankje) voldoen, moeten onze jas naar de garderobe brengen.
Prima denken we, maar dan moeten we die wel kunnen vinden.
Erg druk is het nog niet en er hangen overal gordijnen waar we schijnbaar langs moeten volgens de medewerker, en zo geschiedde.
Next up, get a drink.....oh wacht ik ben Nederlander he.....een drankje halen dus.
Aangezien we 2 bonnen hebben gekregen voor een drankje en een biertje lever ik direct mijn bon voor een drankje in bij de barman en roep (muziek staat hard) "Jack Daniel's Honey, please..".
De barman zet een longdrinkglas neer en vult deze tot de nok met de lekkere alcoholica, damns, 20 euro's well spent!
Het feest kan beginnen, maar erg druk is het nog niet binnen, dus genieten we van onze volle drankjes.
Later wordt het toch aanzienlijk drukker en gaan de gordijnen open zodat de dansvloer zichtbaar is.
We verplaatsen naar de dansvloer en het word drukker en drukker en er word lekker gedraaid door de DJ's.
Ook staan er mooie danseressen op ophogingen hun kunstje te doen en met lasers- en rookeffecten begint het wel een magisch avondje te worden.
Als het wat aan de warme kant begint te worden, gaan we even chillen op het terras wat aan het strand grenst.
Met een lekker briesje hier even gerelaxed op de loungebankjes en vervolgens de bonnetjes ingeleverd voor wat bieren.
Eenmaal terug op de dansvloer een geluksmomentje als resident DJ Danny Cárdenas het nummer Nils Van Zandt feat Sharon Doorson - Feel Like Dancing draait.
Deze komt me bekend voor, want er word een sample gebruikt van Heiko & Maiko - Glücklich hierin en dat klinkt me toch een partij lekker jonguh!
Ik was volgens mij niet de enige, want de sfeer zat er goed in.
Rond half 6 pakken we met zijn allen de taxi die klaarstaat voor de club en binnen het halfuur zijn we terug bij het hostel.
Omstreeks 6:00 liggen we op het stapelbed en is het snel rustig op de kamer, totdat zaagfabriek Ramon na die deze nacht geassisteerd wordt door neushaartrekker Michael.....
Barcelona dag 3 (zondag 15 januari)
Vroeg op want dem boys zijn redelijk aanwezig omstreeks 8:00 in den vroege morgen.
Dus maar een doucheje zetten om een soort van wakker te worden en bij Il Caffe di Fransesco de nodige croissantjes bikini (enkel kaas voor mij) gescoord plus verse jus' en cappuccinootjes.....nomnomnom!
Kev, Rich en Tony zitten toevallig ook hier en zien we nog weggaan voor de stadiontour van Camp Nou.
We, the people, doen de open bus-tour van Barcelona Bus Turístic.
Mike en ik waren een zekerheidje, maar aangezien Feyenoord vandaag speelt bij Roda, was het de vraag wie ons eventueel zouden joinen.
Uiteindelijk gaan we toch met zijn 6-en op pad en halen we bij de receptie van het hostel tickets voor de busrit.
Deze originele en officiële bustour bestaat al sinds 1987 en zet ons €29,- per persoon terug.
Als we richting 1 van de vele vertrekpunten van de bus lopen zien we het prachtige Casa Milà.
Dit is een (maagdelijk wit) appartementengebouw van architect Antoni Gaudí en tevens een van zijn bekendere werken, naast natuurlijk de Sagrada Família.
De dubbeldekkerbus pakken we aan de Passeig de Gràcia bij bushalte La Pedrera.
We stappen op de groene lijn en krijgen een kortingsboekje, map en oordopjes mee.
Zo kunnen we de vele mooie bouwwerken bekijken én beluisteren met de audio tour.
We gaan uiteraard het trappetje op om bovenin de bus te gaan zitten, want 360° zicht op de stad.
In het zonnetje is het genieten geblazen en in het Nederlands worden we over de vele bezienswaardigheden van "Barna" geïnformeerd.
Zo komen we er ook achter dat de stad 1,6 miljoen inwoners telt.
We rijden direct langs Monument a Francesc Macià en de nieuwe en oude haven (Port Vell).
Wat later komen we langs het strand, Casino Barcelona, het (inmiddels bekende) uitgaansgebied en het 52 meter hoge goudvis-standbeeld.
Deze "El Peix" is ontworpen en gemaakt door Frank Gehry, speciaal voor de Olympische Spelen van 1992.
Andere bezienswaardigheden tijdens de rit zijn Teatre Nacional de Catalunya en 1 van de hoogste gebouwen van Barcelona (144,4 meter); Torre Agbar.
De naam is afgeleid van Aguas de Barcelona, het Spaanse waterleidingbedrijf, dat in deze toren gevestigd is.
Vlakbij La Sagrada Família zien we een nestje met groene parkieten (Cotorra Argentina) rondom een palmboom.
Deze vogelsoort is alom vertegenwoordigd in Barcelona, omdat er veel voedsel (dadels, gras, tomaten, fruit, brood etc.) te vinden is voor ze in de grote stad.
Bij halte 11, een flink stuk rijden en een biertje later, stappen we bij de Sagrada Familia ("Heilige Familie") uit.
Uiteraard de nodige fotootjes gemaakt van deze 170 meter hoge basiliek van Gaudí.
De eerste steen is in 1882 (6 jaar voor de oprichting van Sparta) gelegd, maar hij is uiteraard nog steeds niet af.
Na vele prachtige indrukken halen we bij de dichtbijzijnde Starbucks aan de overkant van Plaça de la Sagrada Família een koffietje-to-go.
We komen uiteraard nog langs een FCB (FCBOTIGA) waar we de shirtjes van clublegendes JOHAN CRUYFF, RONALD KOEMAN en LIONEL MESSI achter glas zien hangen met een mooie tekst erbij.
Via de WiFi van Starbucks een KFC in de buurt gespot en daar halen we wat te knagen.
De dubbeldekkerbus bij de halte vóór Sagrada Família weer gepakt en als we langs Torre Agbar zijn gereden, stappen we bij halte 13 in de buurt van Park Güell.
Bikkel Mike heeft sinds gisteren last van zijn been, maar gaat toch mee de heuvel én trappen bij Av. de Pompeu Fabra op richting park.
Hij trekt het logischerwijs niet om ook Park Güell door te lopen en de andere boys hebben "geen zin in beelden bekijken".
Dus blijven de knapen voor Parkie Güell wachten op Bar y me - op zijn Spaans.
Een deel van het stadspark is gratis, dus dit publieke deel van het park hebben we samen in sneltreinvaart doorgelopen.
We beginnen met de prachtige zuilen en vervolgen onze weg door de flinke heuvel/berg helemaal omhoog op te lopen.
Het is de energie meer dan waard, want van bovenaf is het uitzicht op het prachtige Barcelona fabuleus.
Alle hiervoor genoemde hoogtepunten spot je en met de zee erachter is het echt een pittoresk uitzicht!
Na vele prachtige indrukken halen we bij de dichtbijzijnde Starbucks aan de overkant van Plaça de la Sagrada Família een koffietje-to-go.
We komen uiteraard nog langs een FCB (FCBOTIGA) waar we de shirtjes van clublegendes JOHAN CRUYFF, RONALD KOEMAN en LIONEL MESSI achter glas zien hangen met een mooie tekst erbij.
Via de WiFi van Starbucks een KFC in de buurt gespot en daar halen we wat te knagen.
De dubbeldekkerbus bij de halte vóór Sagrada Família weer gepakt en als we langs Torre Agbar zijn gereden, stappen we bij halte 13 in de buurt van Park Güell.
Bikkel Mike heeft sinds gisteren last van zijn been, maar gaat toch mee de heuvel én trappen bij Av. de Pompeu Fabra op richting park.
Hij trekt het logischerwijs niet om ook Park Güell door te lopen en de andere boys hebben "geen zin in beelden bekijken".
Dus blijven de knapen voor Parkie Güell wachten op Bar y me - op zijn Spaans.
Een deel van het stadspark is gratis, dus dit publieke deel van het park hebben we samen in sneltreinvaart doorgelopen.
We beginnen met de prachtige zuilen en vervolgen onze weg door de flinke heuvel/berg helemaal omhoog op te lopen.
Het is de energie meer dan waard, want van bovenaf is het uitzicht op het prachtige Barcelona fabuleus.
Alle hiervoor genoemde hoogtepunten spot je en met de zee erachter is het echt een pittoresk uitzicht!
Heb hier ook weer een flashback-momentje, want hier ben ik als tienerknaapje ook geweest.
Verderop in het park lopen we over de brug, het huisje (La Casa Trias) en lopen terug langs de mozaïekbeelden.
De mozaïekbeelden kunnen we niet van dichtbij bekijken, want deze staan in het betaalde gedeelte van het park.
We reconnecten buiten het park met the boys en de heuvel af lopend, of voor sommigen onder ons strompelend, zien we de bus al naar de halte toe rijden.
Na een kort sprintje halen we hem nog net en kan iedereen gelukkig ongedeerd instappen.
In de schemering rijden we nog een klein stukkie en vlakbij de opstaphalte komen we nog langs Torre Andreu (La Rotonda).
Gelukkig zijn we dan snel bij de beginhalte, want het was toch wel aardig fris aan het worden tegen de avond.
Na een dag vol lopen, lopen we terug naar het hostel.
We frissen ons even op onder den douche en om en nabij 20:30 lopen we "gevijven" naar de overkant voor Foster's Hollywood.
Hier komen we Kevin, Rich en Tony weer tegen die al van een maaltje aan het genieten zijn.
Vooral de steaks (New Yorker) doen het goed en we drinken er wat halve litertjes bij.
Tijdens het eten entertainment, want op het grote scherm voor onze tafel zien we Sevilla 2-1 van Real Madrid winnen......woohoo!
Frappant was dat we er pas later achter kwamen dat dit geen herhaling van de wedstrijd was en dus gewoon live was.
Jep, het is een zwaar weekend!
In het hostel doen we bij THE CAVERN CLUB nog een drankje en word het plan geopperd om OPIUM nog een keer te bezoeken.
Maar uiteindelijk word dit hem niet, aangezien zo'n legendarische avond als gister toch niet getopt kan worden.
Én gezien het zondag is en we niet weten of het stappen dan een beetje leeft in Barça.
Bar en ik staan daarbij ook nog eens op instorten, dus na een uurtje chillen breien we er een eind aan.....
Kev, Rich & Toon waren al boven gebleven en terwijl de ene groept chillt/slaapt stromen de anderen later ook binnen en is de nachtelijke zaagfabriek van Ramon weer voor geopend verklaard.
Barcelona dag 4 (maandag 16 januari)
9:00 op en nu loopt iedereen, in plaats van alleen de vanaf dag 1 al grieperige Barry, toch echt te hoesten en te kuchen.
Omdat we op zo'n smalle kamer liggen heeft bijna iedereen wel last van keelpijn gekregen.
Het raam zelf opendoen voor frisse lucht, lukt dus niet zonder de sleutel van de receptie.
De deur van het balkon moet namelijk door hen geopend worden en dat kan pas vanaf 10 uur en mag tot maximaal 23 uur open blijven.
Na het douchen nog even op het dakterras van het uitzicht genoten samen met Ramon.
Helaas hebben we geen gebruik van het zwembad hier kunnen maken, want deze was dicht vanwege de temperatuur.
Op de kamer vervolgens de spullen gepakt en het restant van de fles Jack Daniel's Honey bij Tim in zijn koffer kunnen gooien.
Erna uitgecheckt bij de mostrador en de 10 ekkermannen borg van de sleutel terug ontvangen.
De koffers kunnen we even stallen in een afgesloten ruimte naast THE CAVERN CLUB, die bij deze en gene ook bekend is als de rukbunker.
Beneden op de bankjes met Ramon, Mike en Bar nog een Red Bull-tje gedronken en chips gegeten.
Een paar dagen geleden al via de KLM-app op mijn telefoon een notificatie gekregen om in te checken voor de terugvlucht (KL1674).
Dit sindsdien zo'n 100 keer geprobeerd, maar dit lukte steeds niet.......niet in de app of via de mobiele website.
Omdat we het toch wel raar vonden dat we niet konden inchecken, zijn we naar de PC's op de 2e etage gelopen en om het nogmaals te proberen.
Ook hier lukt het helaas niet en als we op vluchtnummer zoeken zien we zelfs de vlucht helemaal niet staan...... uhhhhhhh!
Mike belt daarom toch maar "even" met de klantenservice van KLM met Bar zijn werkphone.
Na langdurig overleg (zeker een uur aan de telefoon gehangen) zijn we er dan eindelijk achter wat het probleem is.
Omdat Kev voor de heenvlucht niet ingecheckt is geweest, is hij in het systeem als een "no-show" opgegeven en daarom konden we als groep niet inchecken via de app/website.
Kevin moet nu zelf z.s.m. op het vliegveld gaan regelen dat hij alsnog ingecheckt kan worden.......
Verderop in het park lopen we over de brug, het huisje (La Casa Trias) en lopen terug langs de mozaïekbeelden.
De mozaïekbeelden kunnen we niet van dichtbij bekijken, want deze staan in het betaalde gedeelte van het park.
We reconnecten buiten het park met the boys en de heuvel af lopend, of voor sommigen onder ons strompelend, zien we de bus al naar de halte toe rijden.
Na een kort sprintje halen we hem nog net en kan iedereen gelukkig ongedeerd instappen.
In de schemering rijden we nog een klein stukkie en vlakbij de opstaphalte komen we nog langs Torre Andreu (La Rotonda).
Gelukkig zijn we dan snel bij de beginhalte, want het was toch wel aardig fris aan het worden tegen de avond.
Na een dag vol lopen, lopen we terug naar het hostel.
We frissen ons even op onder den douche en om en nabij 20:30 lopen we "gevijven" naar de overkant voor Foster's Hollywood.
Hier komen we Kevin, Rich en Tony weer tegen die al van een maaltje aan het genieten zijn.
Vooral de steaks (New Yorker) doen het goed en we drinken er wat halve litertjes bij.
Tijdens het eten entertainment, want op het grote scherm voor onze tafel zien we Sevilla 2-1 van Real Madrid winnen......woohoo!
Frappant was dat we er pas later achter kwamen dat dit geen herhaling van de wedstrijd was en dus gewoon live was.
Jep, het is een zwaar weekend!
In het hostel doen we bij THE CAVERN CLUB nog een drankje en word het plan geopperd om OPIUM nog een keer te bezoeken.
Maar uiteindelijk word dit hem niet, aangezien zo'n legendarische avond als gister toch niet getopt kan worden.
Én gezien het zondag is en we niet weten of het stappen dan een beetje leeft in Barça.
Bar en ik staan daarbij ook nog eens op instorten, dus na een uurtje chillen breien we er een eind aan.....
Kev, Rich & Toon waren al boven gebleven en terwijl de ene groept chillt/slaapt stromen de anderen later ook binnen en is de nachtelijke zaagfabriek van Ramon weer voor geopend verklaard.
Barcelona dag 4 (maandag 16 januari)
9:00 op en nu loopt iedereen, in plaats van alleen de vanaf dag 1 al grieperige Barry, toch echt te hoesten en te kuchen.
Omdat we op zo'n smalle kamer liggen heeft bijna iedereen wel last van keelpijn gekregen.
Het raam zelf opendoen voor frisse lucht, lukt dus niet zonder de sleutel van de receptie.
De deur van het balkon moet namelijk door hen geopend worden en dat kan pas vanaf 10 uur en mag tot maximaal 23 uur open blijven.
Na het douchen nog even op het dakterras van het uitzicht genoten samen met Ramon.
Helaas hebben we geen gebruik van het zwembad hier kunnen maken, want deze was dicht vanwege de temperatuur.
Op de kamer vervolgens de spullen gepakt en het restant van de fles Jack Daniel's Honey bij Tim in zijn koffer kunnen gooien.
Erna uitgecheckt bij de mostrador en de 10 ekkermannen borg van de sleutel terug ontvangen.
De koffers kunnen we even stallen in een afgesloten ruimte naast THE CAVERN CLUB, die bij deze en gene ook bekend is als de rukbunker.
Beneden op de bankjes met Ramon, Mike en Bar nog een Red Bull-tje gedronken en chips gegeten.
Een paar dagen geleden al via de KLM-app op mijn telefoon een notificatie gekregen om in te checken voor de terugvlucht (KL1674).
Dit sindsdien zo'n 100 keer geprobeerd, maar dit lukte steeds niet.......niet in de app of via de mobiele website.
Omdat we het toch wel raar vonden dat we niet konden inchecken, zijn we naar de PC's op de 2e etage gelopen en om het nogmaals te proberen.
Ook hier lukt het helaas niet en als we op vluchtnummer zoeken zien we zelfs de vlucht helemaal niet staan...... uhhhhhhh!
Mike belt daarom toch maar "even" met de klantenservice van KLM met Bar zijn werkphone.
Na langdurig overleg (zeker een uur aan de telefoon gehangen) zijn we er dan eindelijk achter wat het probleem is.
Omdat Kev voor de heenvlucht niet ingecheckt is geweest, is hij in het systeem als een "no-show" opgegeven en daarom konden we als groep niet inchecken via de app/website.
Kevin moet nu zelf z.s.m. op het vliegveld gaan regelen dat hij alsnog ingecheckt kan worden.......
De rest is nu wel ingecheckt, strange!
Na dit frustrerende belletje nuttigen Mike, Ramon, Bar en ik bij ons vaste tentje Il Caffe di Fransesco de nodige croissantjes, verse jus' en cappuccino's.
Kevin & co komen nog even buurten om te vragen hoe het nu precies zit met de terugvlucht en gaan linea recta door naar het vliegveld om dit in orde te gaan maken.
Tim & Jeff komen erna nog even buurten bij Fransesco en we doen nog een heerlijke cappuccino om het af te leren.
Met dem boys gezessen nog even in de chillruimte van het hostel gezeten en met Bar nog even naar de Farmacia gelopen voor zijn lichamelijke ongemakken.
Hostellig nog wat gechilld met Red Bull's en maïs in de bunker en om 15:00 wachten we voor het hostel op de door Mike bij de receptie bestelde taxi.
De receptioniste komt 15:10 naar buiten om ons te informeren dat er een staking is bij de taxi-boys.........hmmmmmz, hij gaat lekker zo!
We besluiten dan maar richting de metro te lopen en moeten dan alsnog haasten, ondanks dat we juist alles op het gemakkie wilden en konden gaan doen.
Gelukkig houdt Bar een blok verder op Carrer de Balmes een taxi aan die ons toch wil brengen naar het vliegveld.
15:35 staan we op het vliegveld en na het inchecken bij señorita Chagrijnos lopen we wat winkeltjes af.
Bij BARCELONADUTYFREE haal ik nog wat leuks voor Sandra van Rituals (THE RITUAL OF AYURVEDA, €25,95).
Er zit nog een FCBOTIGA OFFICIAL STORE en daar kijk ik even of ze nog een aap met FC Barcelona-shirtje hebben, maar helaas.
Als we gaan boarden bij Gate B24 zien we een vrij lange rij.
Maar gelukkig zien we Kev enzo, dus schuiven we gelijk bij hen aan....niet heel netjes natuurlijk.
We horen tijdens het wachten van Kevin dat hij een heel nieuw ticket heeft moeten kopen, omdat hij tijdens de heenvlucht niet mee is gevlogen, serieus KLM?!?!?!?!?
We vragen ons gelijk af waarom die stewardess in de aviobrug op Schiphol niks hierover zei dan, echt kansloos!!!!!
17:17 zitten we uiteindelijk in de Boeing 747-800 en tijdens de vlucht naar Amsterdam krijgen we nog een heerlijke sandwich met Beemsterkaas en een drankje voorgeschoteld.
Barry heeft het "nuchter" met zijn vliegangst een stuk zwaarder, dus volgende keer weer gewoon 2 halve liters van tevoren.
20:00 staan we na een enerverend weekendje weer veilig op Schiphol in ons kikkerlandje.
Al snel nemen we afscheid van Tim & Jeff, die als enige naar de kofferband moeten en worden opgepikt door Kelly.
De rest stapt 20:30 voor de vertrekhal in de bus van 24:7 parking richting de parkeerplaats in Aalsmeer.
Een klein kwartiertje later staan we op de parking en nemen we afscheid van Bar, Rich, Kev en Tony.
Mike rijdt Ramon en mij dus terug en voor het rijden trakteer ik bij KFC in Hoofddorp nog op de nodige Zinger Burgers.
22:20 thuis in good old Spikecity....
Bedankt gasten voor een fantastisch weekendje Barcelona!
Kevin & co komen nog even buurten om te vragen hoe het nu precies zit met de terugvlucht en gaan linea recta door naar het vliegveld om dit in orde te gaan maken.
Tim & Jeff komen erna nog even buurten bij Fransesco en we doen nog een heerlijke cappuccino om het af te leren.
Met dem boys gezessen nog even in de chillruimte van het hostel gezeten en met Bar nog even naar de Farmacia gelopen voor zijn lichamelijke ongemakken.
Hostellig nog wat gechilld met Red Bull's en maïs in de bunker en om 15:00 wachten we voor het hostel op de door Mike bij de receptie bestelde taxi.
De receptioniste komt 15:10 naar buiten om ons te informeren dat er een staking is bij de taxi-boys.........hmmmmmz, hij gaat lekker zo!
We besluiten dan maar richting de metro te lopen en moeten dan alsnog haasten, ondanks dat we juist alles op het gemakkie wilden en konden gaan doen.
Gelukkig houdt Bar een blok verder op Carrer de Balmes een taxi aan die ons toch wil brengen naar het vliegveld.
15:35 staan we op het vliegveld en na het inchecken bij señorita Chagrijnos lopen we wat winkeltjes af.
Bij BARCELONADUTYFREE haal ik nog wat leuks voor Sandra van Rituals (THE RITUAL OF AYURVEDA, €25,95).
Er zit nog een FCBOTIGA OFFICIAL STORE en daar kijk ik even of ze nog een aap met FC Barcelona-shirtje hebben, maar helaas.
Als we gaan boarden bij Gate B24 zien we een vrij lange rij.
Maar gelukkig zien we Kev enzo, dus schuiven we gelijk bij hen aan....niet heel netjes natuurlijk.
We horen tijdens het wachten van Kevin dat hij een heel nieuw ticket heeft moeten kopen, omdat hij tijdens de heenvlucht niet mee is gevlogen, serieus KLM?!?!?!?!?
We vragen ons gelijk af waarom die stewardess in de aviobrug op Schiphol niks hierover zei dan, echt kansloos!!!!!
17:17 zitten we uiteindelijk in de Boeing 747-800 en tijdens de vlucht naar Amsterdam krijgen we nog een heerlijke sandwich met Beemsterkaas en een drankje voorgeschoteld.
Barry heeft het "nuchter" met zijn vliegangst een stuk zwaarder, dus volgende keer weer gewoon 2 halve liters van tevoren.
20:00 staan we na een enerverend weekendje weer veilig op Schiphol in ons kikkerlandje.
Al snel nemen we afscheid van Tim & Jeff, die als enige naar de kofferband moeten en worden opgepikt door Kelly.
De rest stapt 20:30 voor de vertrekhal in de bus van 24:7 parking richting de parkeerplaats in Aalsmeer.
Een klein kwartiertje later staan we op de parking en nemen we afscheid van Bar, Rich, Kev en Tony.
Mike rijdt Ramon en mij dus terug en voor het rijden trakteer ik bij KFC in Hoofddorp nog op de nodige Zinger Burgers.
22:20 thuis in good old Spikecity....
Bedankt gasten voor een fantastisch weekendje Barcelona!

