Boedapest dag 1 (vrijdag 16 september 2016)
Hongarije met the boys vandaag!
Mike komt rond 14:45 naar mij en ik pass Mike gelijk een Red Bull-tje en €10,- voor het parkeren van de auto.
Sander pikt ons hier bij de molen om 3 uur op en heeft de enige koffer bij zich waar de spullen van iedereen (minus Remco) in passen.
Daarnaast heb ik net als Mike en Rem, ook nog een trolley bij, voor wat spulletjes.
Al snel zijn we bij QUICKPARKING aan de overkant van de snelweg en daar pakken we iets voor vieren een witte Mercedes Vito-bus naar het vliegveld.
Na 5 minuutjes rijden staan we op Zestienhoven/Rotterdam The Hague Airport en wachten we op vlucht HV 6773 van Transavia naar Budapest Liszt Ferenc International Airport in Hongarije.
Ook wachten we op Remco, die in de file staat.
Vanaf het terras met uitzicht op de landingsbaan kijken we naar wat vliegtuigen.
Tijd voor een bakkie of Bitter Lemon (me) aan een tafeltje op de bovenverdieping met overzicht......Remco zien we dan ook verschijnen en we checken na de begroetingen in voor het vliegtuig.
Na de beveiligingscheck halen we wat te knagen in de vrij kleine hal (zelf een broodje Unox (€2,95)) en boven op het gemakkie opgesmikkeld aan een tafeltje.
Met de bus rijden we vanuit Gate 2 naar onze Boeing 737-800 voor de 2 uur durende vlucht.
Tijdens de vlucht een healthy people kokoswater (ranzig!) gekocht plus een American cookie van De Lekkerste en Mike op een Cola getrakteerd (Remco en Sander hoefden niks).
We landen 20:15 stipt in het donker op Budapest Liszt Ferenc International Airport en halen snel even wat geld op bij de pinautomaat (50.000 Ft (forint) ≈ €162,95).
Dit ging niet bij San niet helemaal goed, want hij probeert eerst bijna een compleet maandsalaris op te nemen.
Maar goed dat hij een limiet voor geld opnemen in het buitenland heeft ingesteld haha.
De chauffeur van de transfer richting appartement staat ons al op te wachten met een naambordje, prima geregeld!
Op de grote parkeerplaats stappen we in het grote witte Ford-busje, waar zelfs WIFI in zit.....
Tijdens de 30 minuten durende ride leren we dat we op ongeveer 16 km van het vliegveld aan de Pest-side zitten en sör (four sure) het Hongaarse woord voor bier is, altijd handig!
Aanraders volgens de beste man zijn het nachtleven (bars, clubs en ruin pubs), het castle district aan de Buda-kant en de vele spa's.
We komen langs een voetbalstadion, Groupama Aréna, en vragen uiteraard welke club daar speelt.
Het blijkt Ferencváros te zijn (good job Sander) en het stadion heeft een capaciteit van 23.700 toeschouwers.
Al snel (21:30) komen we aan bij Central Passage Building waar we de parkeergarage in rijden en ik de chauffeur €4,50 toeschuif als tip.
Bij de receptie van het 7Seasons Apartments (€635,- voor ons 4) aan Kiraly utca. 8 checken we snel in.
De receptionist loopt met ons mee en geeft de code om in het appartementencomplex re komen (key button 9119 key button), maar deze vergeten we "instant".
Er volgt een uitleg over ons 2-bedroom Superior apartment nadat we met de lift naar de 2e verdieping zijn gegaan.
Eerlijk is heerlijk, kamer D214 ziet er supernice uit!
Het appartement is megagroot (80m2) en van alle gemakken voorzien; kookplaat, magnetron, vaatwasser, koelkast, tv, 2 badkamers met bad en wasmachine, koelkast, broodrooster, eettafel, dressoir, balkonnetje en ook nog eens een extra grote schoenlepel......wat wil een mens nog meer!
De receptionist wijst ons op de complimentary rode wijn (EGRI bikavér 2014), maar die laten we staan.
Dan even snel opfrissen en enthousiast rondlopen in het appartement (je kent het wel) en we zetten onze eerste stappen in de hoofdstad en tevens grootste stad van Hongarije (2 miljoen inwoners).
We maken een potje van 10.000 rakkers per de man en gaan op pad voor een hapje bij KFC.
Welgeteld een uur rondgebanjerd/gezocht naar de KFC met de GPS van Mike, maar als we daar eindelijk aankomen blijkt dat hij verbouwd wordt......DAMN!
Uiteindelijk bij ZING waar we al voorbij waren gelopen een (Black Angus) burgertje gehaald, die opperbest smaakte bij iedereen, want honger.
Een stukje terug gelopen naar THE CAFE CLUB BUDAPEST en ons 1e halve litertje in het chille avondklimaatje gedronken.
Niet geheel ontoevallig bij de beerpongtafel hier buiten.
Verderop bij Köleves kert (kert betekent letterlijk tuin = tuinbarretje) doen we nog een halve liter of misschien ook niet, want Mike wordt niet geholpen bij die schijtbar.
Erg jammer, want het had op zich wel potentie zo'n buitenbarretje.
Bij de buren van Mika kert word ik gelijk geholpen met halve liters Soproni voor 2080 forint voor 4 pullen (nog geen €7,-).
We chillen in het heerlijke temperatuurtje en ik kijk naar een gigantisch grote muurschildering van een stier.
Na een stukje lopen komen we aan bij Szimpla kert.
We moeten plaatsnemen in de rij en achter een deur komen we in een supergrote club in de open lucht.
Hier drinken we halve liters (Rem een Flying Rabbit IPA), halve liters en nog een shotje pálinka.
Pálinka is het supersterke nationale drankje dat naar tequila smaakt....nom nom nom dus.
Het is een vruchtenbrandewijn, die vooral gestookt wordt uit appels, pruimen, peren of abrikozen of van welke andere vruchten ook
Echt lang houden we het niet uit bij deze bar, want we hadden het wel gehad.
Tijdens het teruglopen word ik nog aangesproken door een chick die pontificaal voor me komt staan en "hi" zegt, maar heb er niet zo'n zin in, aangezien ik trouw ben aan Sandra.
Later worden we schijnbaar achtervolgd door een of andere dude en zeg ik tegen Sander dat hij niet zo paranoia moet doen.
Hij zegt: "Let op als we nu stoppen met lopen, stopt hij ook" en dat klopt dus ook.....goed gespot dus!
Daarna lopen the guys verder en blijf ik staan, maar de dude blijft nu daar staan ook en als ik naar de gasten loop ook, mooi.
3:15 zijn we thuis en in het appartement nog wat gechilld (lees onbestemde post meenemen, elkaar irriteren met het gooien van theezakjes, Lotus koffiekoekjes en koffiezakjes).
We komen er ook achter dat we nog meer dan de helft van de pot over hebben gehouden na toch stevig doorgedronken te hebben, WAIT WHAT, dat zien we niet vaak!!!
Om 4 uur gaan we uiteindelijk maar eens slapen....
Boedapest dag 2 (zaterdag 17 september 2016)
2x wakker vannacht geworden van kabaal en regen (met deuren open geslapen vanwege de hitte en we zitten midden in het centrum), maar uiteindelijk toch om half 11 eruit.
Gelukkig zijn die gasten ook bijtijds op en zijn we snel gedoucht om een ontbijtje te kunnen gaan scoren.
Rond half 12 gaan we dus alweer op pad.
Onder ons appartement zit BAZSALIKOM Panificio il Basilico dal 2012 PÉKSÉG en daar ontbijten we.
De boys nemen eitjes met ham en brood en zelf een croissantje met jam en boter, maar dat is toch wat karig.
Op de Street Food Show aan Andrassy Boulevard een ERDINGER Weißbier geprobeerd te halen, maar neen....we moeten hiervoor een kaart hebben.
"Grappig" is dat er wel al getapt wordt, maar we geen forinten kunnen betalen.
Er stonden naast de onze al de nodige beker gevuld met bier, stelletje bierenbeulen :-(.
We lopen verder over de gigantische markt, op de afgezette autoweg, verder, langs diverse musea en mooie statige panden, mooi stadje wel!
Vooral het Terror Háza Múzeum (House of Terror) maakt indruk en rondom staan allemaal monumenten om de fascistische en communistische tijden te herdenken.
Het is de hele dag al regenachtig, maar nu begint het toch wel heftig te regenen......dus bij Italiaans tentje, Ristorante Millennium Da Pippo, naar binnen gedoken voor een bakkie koffie of thee (moi).
Als het weer droger is geworden lopen we terug richting TRAP aan Paulay Ede utca en bij PANINERIA SANDWICH STREET een CHICKEN PAPRIKASH gehaald.....ik had toch best honger gekregen (nom nom nom).
TRAP (Team Race Against Puzzles) is een supertoffe escape room op 100 meter hemelsbreed van ons appartement en heeft 3 kamers op deze locatie.
We kiezen de kamer in de stijl van de middeleeuwen (Medieval time).
We moeten echt samenwerken om de soms echt moeilijke puzzels op te lossen, maar we blijken toch goed te kunnen samenwerken met zijn 4-en.
We halen de kamer net niet binnen het uur, want we doen er uiteindelijk 1 uur en 6 minuten over, maar er bleef ook een knop hangen die we in moesten drukken en we kregen een verkeerde hint van de code uitrekenen.
Maar we kregen van de aardige dudes nog wat tijd extra, dus we weten toch te ontsnappen.
Totaal voor 12.000 HUF totaal (+/- €40,-) voor een uur speelplezier.
Na deze toffe ervaring frissen we ons op in het appartement en rond 17:45 weer op pad voor food.
The boys hadden research gedaan via TripAdvisor en zo kwamen we uit bij een prima bekend staand restaurantje (#2 van Boedapest), Comme Chez Soi Restaurant aan Aranykéz utca.
Het restaurant zit in een zijstraatje en als we langslopen zien we dat het vrij vol zit.
We vragen of er plek is voor 4 en na even wachten is die plek er en zitten we heel dicht op elkaar én ik op de gasten van de andere tafel.
We drinken rode wijn (Sander), water (Rem) of Dreher (Mike en ik) en nemen vooraf een Bruschetta.
The guys althans, want tomaten vind ik bahhhhh.
We krijgen al direct een plankje met ham, geitenkaas met tomaat en stokbroodjes met kruidenboter van het huis.
De tenderloin steaks with green pepper sauce (Mike en ik), Lasagna Bolognese (Sander) en Tagliatelle Carbonara (Rem) smaakten allemaal prima.
Tijdens hoofdgerecht nog een Carlsberg gedronken, net als Mike.
De service was opperbest en als we op het nagerecht wachten krijgen we ook nog een mierzoete dessertwijn ingeschonken on the house.
Na nemen we Tiramisu met zijn allen, want die werd aangeraden door onze ober en Sander had daar geloof ik wel trek in.
Limoncello krijgen we nog na ook, wederom on the house, een flink zoete alcoholische versnapering, waarvan er nog een 2e ronde in zat voor mij omdat iemand hem liet staan.
Omdat we volgens mij wel aardig gevonden werden, kregen we wederom for niks een Palinka plum. Dit keer met uitleg over het drinkie-drankie en daar zaten we echt op te wachten dit keer haha.
Na het voldoen van de rekening (€120,- totaal ongeveer en €10,- getipt) zitten we stampensvol en besluiten we op pad te gaan naar Instant.
Na een flink stuk lopen komen we aan bij Instant, maar omdat het vroeg is is het nog uitgestorven.
Gelukkig zijn er halve liters bier en foosball.
Na wat potjes tafelvoetbal hangen we wat aan de tafeltjes met biertjes, whiskey (Jack Daniel's, helaas geen JD Honey), plus vodka-Red Bull's.
Na chillen kijken we in de technokelder, maar wederom is het ietwat te rustig.
Ondanks dat er wel wat mensen binnen zijn blijft het te rustig naar ons idee dus gaan we verplaatsen rond 23:30.
Buiten 17K extra in de pot gestopt en Mike 10K om er een dolle avond van te gaan maken.
Ik geloof dat we bij Abao downtown nog een pulletje gescoord hebben.
Voor 2900 forintemannen naar Corvin Club & Roof Terrace met de taxi.
Echt een prima club, waar we na de entree een flink aantal trappen op moeten en helaas weer in een rustige tent tevoorschijn komen.
Erg veel ruimtes en een supervage inrichting wat het zo jammer maakt dat de muziek tegenviel en het zo rustig was, anders was dit echt een topper geweest.
Peuken gefixxt voor Mike op dakterras bij 3 chicks.
Hoe dan ook redelijk vermaakt daar, maar omdat het te rustig was zijn we weer gegaan.
Eenmaal buiten halen we een broodje gyros/döner/wat-het-ook-mocht-zijn bij de toko naast Corvin en die gaat er met de eerste de beste hap gelijk weer uit, getverdemme.
Terug met de taxi voor de hoofdprijs.....6000 forint, maar niet mee bemoeid, want we zijn er zelf bij.
2:15 zijn we alweer thuis en gaan we gelijk slapen, want morgen staat Boeda op het programma......zzzz!
Boedapest dag 3 (zondag 18 september 2016)
Vroeg wakker (8:00), terwijl de rest nog ligt te ronken.
Als de rest wakker is wil Mike zijn tablet uit den kluis pakken, maar deze geeft geen teken van leven.
Hier zitten slechts al onze zonnebrillen, portemonnees, bankpassen en kredietkaartjes in, dus wel even belangrijk dat we hier weer bij kunnen!
Daarom met Mike even naar de receptie gelopen en er loopt direct iemand met ons mee om het te fixxen.
Het blijkt de batterij te zijn die er aan de achterkant is uitgevallen en met een beetje tape is de kluis snel weer gefixt.
Bij de receptie gelijk betaald voor het appartement (€688,28) en een transfer (€36,-) naar het vliegveld geregeld voor de terugvlucht.
Aan de overkant van de weg nog even een goede foto gemaakt van de grote witte Budapest letters in Hollywood-stijl waar Andrássy útca en Bajcsy-Zsilinszky útca elkaar kruisen.
Iets verderop in een parkje staat de Michael Jackson Memorial Tree (Michael Jackson-boom) tegenover het Kempinsky Hotel Corvinus Budapest.
In dit hotel heeft MJ meerdere keren geslapen en zijn vele fans zaten soms urenlang rondom deze boom om een glimp van "The King of Pop" op te vangen.
Hier dichtbij zijn we nog even midden op het plein (Vörösmarty tér) op een terrasje gaan zitten om wat ontbijtjes te scoren.
Omdat de prijzen wat aan de hoge kant waren, zijn we maar snel weer op pad gegaan.
Vlakbij is de schitterende Kettingbrug (Széchenyi Lánchíd) en we lopen de 375 meters over de Donau naar Buda.
De Kettingbrug is overigens 1 van de 11 bruggen over de Donau.
Bij MEAT Boutique BUDAPEST een prima bakkie gedaan.
Wij nemen een cappuccino en Remco een shotje espresso....de knaap had het nodig.
Bij het tentje beneden bij de Budapest Sikló (kabelbaan) nemen we allemaal een Lángosje met jam of kaas (me); dit is een soort oliebol.
Mij smaakte de lángos prima, maar de meningen hierover waren toch wat verdeeld.
Na dit ontbijtje lopen we langs de Buda Castle Tunnel bij Király lépscő de steile trappen omhoog.
Op 70 meter hoogte bereiken we de Burchtheuvel (Várhegy).
We lopen langs het Dísz tér en zien de hoge statige panden waar we vanaf de Pest-kant op uitkijken nu van dichtbij.
Ook zien we hier de restanten van een kasteel als we over de hoge muren naar beneden kijken.
Het uitzicht op Boeda is vanaf hier ook geweldig.
Er loopt een voetpad langs de hoge muren en deze volgen we zodat we diverse uitzichten hebben.
Dit pad, Tóth Árpád sétány, volgen we in de richting van Castle District en na een zijstraatje lopen we direct tegen een standbeeld aan.
Dit Holy Trinity Statue staat pal voor de prachtige witte Matthiaskerk (Mátyás-templom) in het hart van Castle District.
De uitkijkpunten bij ?
Erna nog een bakkie koffie of ranzige thee (zelf) gedaan op het terras van Starbucks bovenaan de heuvel.
Aan het ?-plein ligt ook nog een uitkijkpunt ?.
Als we weer van Boeda naar Pest lopen over de Kettingbrug lopen we door naar het gigantische Hongaarse parlementsgebouw (Országház).
Tijdens het teruglopen beslissen we dat we nog een andere escape room (Egypt) bij TRAP gaan doen.
Er is alleen om 21:00 plek, dus die boeken we gelijk.
Dan chillen we rond 16:00 weer in het appartement nadat we wat kaasbroodjes en flessen water hebben gescoord in de supermarkt tegenover ons appartementencomplex.
Op balkonnetje PSV - Feyenoord (0-1) en Heracles - Ajax (0-2) gekeken op Mike zijn tablet.
Omstreeks half 7 weer op pad voor pizza bij Panificio il Basilico dal 2012 PÉKSÉG.
Sonka és Sajt a piacról als voorafje met big beers (ESTRELLA Damm) en als main course pizza's (Calzone della Casa (félbehajtott)).
Op de bieren nog een klein hintje, want het is het officiële bier van FC Barcelona.
Mike en ik hadden al plannen om in 2017 een thuiswedstrijdje in Camp Nou te pakken.
Klein biertje nog en wat koffievarianten (cappuccino/espresso) en de nodige tiramisu's na.
Dan op pad naar TRAP voor de tweede Escape room (Egypt?) en deze gehaald met nog 3,5 minuut op den klok.
Vlakbij het appartement bij het Engelse The Pointer Pub aan het Madách Imre tér plaatsgenomen op het terras voor een biertje ter afsluiting van een mooi weekendje.
We wilden eigenlijk bij de Ierse pub (Publin Irish Pub & Restaurant) gaan zitten, maar hier zat het hele terras al vol.
De Weissbieren (? wij) deden het hier goed en ook Rem zijn STELLA ARTOIS ging er goed in.
Dan terug naar het appartement en rond 23:30 gaan we pitten.
Als de rest wakker is wil Mike zijn tablet uit den kluis pakken, maar deze geeft geen teken van leven.
Hier zitten slechts al onze zonnebrillen, portemonnees, bankpassen en kredietkaartjes in, dus wel even belangrijk dat we hier weer bij kunnen!
Daarom met Mike even naar de receptie gelopen en er loopt direct iemand met ons mee om het te fixxen.
Het blijkt de batterij te zijn die er aan de achterkant is uitgevallen en met een beetje tape is de kluis snel weer gefixt.
Bij de receptie gelijk betaald voor het appartement (€688,28) en een transfer (€36,-) naar het vliegveld geregeld voor de terugvlucht.
Aan de overkant van de weg nog even een goede foto gemaakt van de grote witte Budapest letters in Hollywood-stijl waar Andrássy útca en Bajcsy-Zsilinszky útca elkaar kruisen.
Iets verderop in een parkje staat de Michael Jackson Memorial Tree (Michael Jackson-boom) tegenover het Kempinsky Hotel Corvinus Budapest.
In dit hotel heeft MJ meerdere keren geslapen en zijn vele fans zaten soms urenlang rondom deze boom om een glimp van "The King of Pop" op te vangen.
Hier dichtbij zijn we nog even midden op het plein (Vörösmarty tér) op een terrasje gaan zitten om wat ontbijtjes te scoren.
Omdat de prijzen wat aan de hoge kant waren, zijn we maar snel weer op pad gegaan.
Vlakbij is de schitterende Kettingbrug (Széchenyi Lánchíd) en we lopen de 375 meters over de Donau naar Buda.
De Kettingbrug is overigens 1 van de 11 bruggen over de Donau.
Bij MEAT Boutique BUDAPEST een prima bakkie gedaan.
Wij nemen een cappuccino en Remco een shotje espresso....de knaap had het nodig.
Bij het tentje beneden bij de Budapest Sikló (kabelbaan) nemen we allemaal een Lángosje met jam of kaas (me); dit is een soort oliebol.
Mij smaakte de lángos prima, maar de meningen hierover waren toch wat verdeeld.
Na dit ontbijtje lopen we langs de Buda Castle Tunnel bij Király lépscő de steile trappen omhoog.
Op 70 meter hoogte bereiken we de Burchtheuvel (Várhegy).
We lopen langs het Dísz tér en zien de hoge statige panden waar we vanaf de Pest-kant op uitkijken nu van dichtbij.
Ook zien we hier de restanten van een kasteel als we over de hoge muren naar beneden kijken.
Het uitzicht op Boeda is vanaf hier ook geweldig.
Er loopt een voetpad langs de hoge muren en deze volgen we zodat we diverse uitzichten hebben.
Dit pad, Tóth Árpád sétány, volgen we in de richting van Castle District en na een zijstraatje lopen we direct tegen een standbeeld aan.
Dit Holy Trinity Statue staat pal voor de prachtige witte Matthiaskerk (Mátyás-templom) in het hart van Castle District.
De uitkijkpunten bij ?
Erna nog een bakkie koffie of ranzige thee (zelf) gedaan op het terras van Starbucks bovenaan de heuvel.
Aan het ?-plein ligt ook nog een uitkijkpunt ?.
Als we weer van Boeda naar Pest lopen over de Kettingbrug lopen we door naar het gigantische Hongaarse parlementsgebouw (Országház).
Tijdens het teruglopen beslissen we dat we nog een andere escape room (Egypt) bij TRAP gaan doen.
Er is alleen om 21:00 plek, dus die boeken we gelijk.
Dan chillen we rond 16:00 weer in het appartement nadat we wat kaasbroodjes en flessen water hebben gescoord in de supermarkt tegenover ons appartementencomplex.
Op balkonnetje PSV - Feyenoord (0-1) en Heracles - Ajax (0-2) gekeken op Mike zijn tablet.
Omstreeks half 7 weer op pad voor pizza bij Panificio il Basilico dal 2012 PÉKSÉG.
Sonka és Sajt a piacról als voorafje met big beers (ESTRELLA Damm) en als main course pizza's (Calzone della Casa (félbehajtott)).
Op de bieren nog een klein hintje, want het is het officiële bier van FC Barcelona.
Mike en ik hadden al plannen om in 2017 een thuiswedstrijdje in Camp Nou te pakken.
Klein biertje nog en wat koffievarianten (cappuccino/espresso) en de nodige tiramisu's na.
Dan op pad naar TRAP voor de tweede Escape room (Egypt?) en deze gehaald met nog 3,5 minuut op den klok.
Vlakbij het appartement bij het Engelse The Pointer Pub aan het Madách Imre tér plaatsgenomen op het terras voor een biertje ter afsluiting van een mooi weekendje.
We wilden eigenlijk bij de Ierse pub (Publin Irish Pub & Restaurant) gaan zitten, maar hier zat het hele terras al vol.
De Weissbieren (? wij) deden het hier goed en ook Rem zijn STELLA ARTOIS ging er goed in.
Dan terug naar het appartement en rond 23:30 gaan we pitten.
Boedapest dag 4 (maandag 19 september 2016)
Wekkertje gaat alweer om half 7, want vandaag vliegen we alweer terug na een mooi weekendje Boedapest.
Langzaam wakker geworden na het wekkertje, alvast opgeruimd, de vaatwasser ingeruimd en zooi weggegooid, de trolley ingepakt en gedoucht.
Remco en Sander halen nog wat croissantjes en als ze terug zijn pakken we onze spullen en checken we uit bij de receptie.
Door een receptiemedewerker begeleidt naar de klaarstaande Renault Espace aan de voorkant van het appartementencomplex.
Binnen het halfuur staan we 8:00 alweer bij Boedapest nemzetközi repülőtér, oftewel het internationale vliegveld.
We worden bij Terminal 2B afgedropt en checken gelijk in bij de Transavia-balie.
Bij Heinemann een kadootje voor Sandra gehaald (50 ml LANCÔME paris La vie est belle L'EAU DE TOILETTE).
We waren wel weer toe aan koffie dus de nodige Cappucinno's (Mike en ik), Americano (San) en shotje espresso (Rem) bij Caffé Ritazza gingen er prima in.
Via buiten lopen we naar het vliegtuig en half 10 zitten we met smart te wachten tot we vertrekken.
10:00 is het zo ver en vliegen we met vlucht HV 6772 in een Boeing 737-700 richting Rotterdam.
Vanuit het vliegtuig werpen we nog een laatste blik op de Kettingbrug, het castle district en het parlementsgebouw waar we gisteren hebben gelopen.
Ook de Groupama Aréna van Ferencváros vanuit de lucht gespot.
Erg snelle terugvlucht (1u 45 minuten) en we landen dus rond 11:45.
Mike heeft al een belletje gepleegd naar QUICKPARKING, dus rond het middaguur kunnen we gelijk in het blauwe Mercedes Vito-busje stappen.
Deze brengt ond richting Sander zijn Kia Rio en dan zetten we eerst Remco thuis af vervolgens mij.
Gasten bedankt voor een tof weekendje Boedapest!!!
Langzaam wakker geworden na het wekkertje, alvast opgeruimd, de vaatwasser ingeruimd en zooi weggegooid, de trolley ingepakt en gedoucht.
Remco en Sander halen nog wat croissantjes en als ze terug zijn pakken we onze spullen en checken we uit bij de receptie.
Door een receptiemedewerker begeleidt naar de klaarstaande Renault Espace aan de voorkant van het appartementencomplex.
Binnen het halfuur staan we 8:00 alweer bij Boedapest nemzetközi repülőtér, oftewel het internationale vliegveld.
We worden bij Terminal 2B afgedropt en checken gelijk in bij de Transavia-balie.
Bij Heinemann een kadootje voor Sandra gehaald (50 ml LANCÔME paris La vie est belle L'EAU DE TOILETTE).
We waren wel weer toe aan koffie dus de nodige Cappucinno's (Mike en ik), Americano (San) en shotje espresso (Rem) bij Caffé Ritazza gingen er prima in.
Via buiten lopen we naar het vliegtuig en half 10 zitten we met smart te wachten tot we vertrekken.
10:00 is het zo ver en vliegen we met vlucht HV 6772 in een Boeing 737-700 richting Rotterdam.
Vanuit het vliegtuig werpen we nog een laatste blik op de Kettingbrug, het castle district en het parlementsgebouw waar we gisteren hebben gelopen.
Ook de Groupama Aréna van Ferencváros vanuit de lucht gespot.
Erg snelle terugvlucht (1u 45 minuten) en we landen dus rond 11:45.
Mike heeft al een belletje gepleegd naar QUICKPARKING, dus rond het middaguur kunnen we gelijk in het blauwe Mercedes Vito-busje stappen.
Deze brengt ond richting Sander zijn Kia Rio en dan zetten we eerst Remco thuis af vervolgens mij.
Gasten bedankt voor een tof weekendje Boedapest!!!
