zondag 21 mei 2017

Gran Canaria 2017 met Sandra (13 t/m 21 mei)

Gran Canaria dag 1 (zaterdag 13 mei 2017)
Robert belt 10:00 's ochtends aan bij me en we doen een bakkie en praten even bij.
Iets later pakken we zijn auto, pikken Sandra thuis op en rijden direct én zonder problemen naar Schiphol.
Rond kwart over 12 gaat Robert terug op huis aan, maar niet nadat we hem getrakteerd hebben op zijn 1e bakkie Starbucks koffie ooit.....de Vanilla Latte smaakte hem wel!
Met de kortingsbon van €5,- (via e-mail) bij PERFUMES & COSMETICS allebei een luchtje van JIL SANDER SUN gehaald.
Sandra slaagt wat later ook nog bij de shop van RITUALS.
14:30 zitten we in de Boeing 737-800 van Transavia en appt Richard dat een oud-collega van hem ook aan boord zit en stuurt een foto door die zij gemaakt heeft.
Op die foto zie je Sandra op de achtergrond zitten,erg toevallig haha.
De vrouw, Anne-Marie Karsdorp, draait zich om en vraagt wie Bob Brand is.....dus we zeggen even gedag en wensen elkaar een fijne vakantie.
De vlucht zal ongeveer 4 uur en 20 minuten duren en we houden ons bezig met hazenslaapjes, babbelen en boekjes lezen (PEPIJN LANEN - SJEUMIG).
Sandra ziet in het airlineboekje een CLUSE-horloge van €89,- en omdat ze hem zo mooi vind wil ik deze als extra verjaardagskadootje aan haar geven.
Er wordt zelfs nog omgeroepen dat er 20% extra korting vanaf gaat vanwege moederdag, maar uiteraard hebben ze deze niet op voorraad, ons geluk weer!
Om 19:15 is het touchdown en staan we op Las Palmas de Gran Canaria Airport (LPA).
Hier is het een uurtje vroeger, 18:15 plaatselijke tijd dus.
Nadat we de koffers van de loopband hebben getild, pakken we op parking A5 de oranje shuttlebus 353 van CANARYBUS rond 19:00.
We staan nog 3 kwartier stil op de parkeerplaats totdat de bus is gevuld en gaan dan pas rijden, erg zonde van de tijd.
Nadat we een hoop stopjes bij hotels hebben gemaakt, komen we half 9 aan bij Hotel Servatur Waikiki***.
Omdat er een grote gayparade gaande is op Playa del Inglés, kunnen we niet voor de deur afgezet worden en moeten alsnog een stukje lopen met de koffers.
We checken bij de receptie in en krijgen te horen dat we op de 2e verdieping in toren D (Lanai) verblijven.
We krijgen een blauw armbandje om onze pols (all-in) en 2 pasjes voor kamer 251, droppen de koffers, gooien de waardevolle spullen in de kluis en zijn nog net op tijd voor het eten in het Kalua Restaurant.
Openingstijden zijn van 18:30 - 21:45 en van de lange reis hadden we flinke honger gekregen.
Er is van alles te eten en te drinken, dus dat zit wel snor.
De kwaliteit van het eten en drinken is redelijk, maar omdat we aan de late kant zijn, hoeft dat nog niks te zeggen.
Na het eten kijken we nog even bij het zwembad en halen wat te drinken bij de zwembadbar, Tiki Bar.
Helaas zijn de glazen erg vies en zitten we buiten op het terras in de rookwalmen van iedereen om ons heen, getverdemme!
Op de kamer chillen we nog even na onze eerste indrukken en rond half 1 gaan we al slapen.

Gran Canaria dag 2 (zondag 14 mei 2017)
Bijtijds opgestaan om 8:30 en ontbijtje op terras naast de eetzaal genuttigd.
Heerlijk zonnetje al in de morgen hier op Gran Canaria en in de serre (glazen omheining) is het zelfs nog warmer.
Nadat de buikjes gevuld zijn, lopen we even langs de receptie om wat dingen na te vragen:

- Waar vinden we handdoeken voor het zwembad?
- Kan er iets gedaan worden aan de airco die het geluid maakt alsof er een vliegtuig opstijgt?
- Kunnen we een deurhanger "do not disturb" krijgen?

De handdoeken moeten we zelf kopen, want enkel de handdoeken op de kamer zijn inbegrepen.
Voor de andere vragen komt er iemand op onze kamer.
We lopen de Av. de Gran Canaria af en kijken bij de plaatselijke supermarkt gelijk maar even voor handdoeken.
Inclusief afdingen halen we 2 badlakens voor €18,- bij een Chinees in het zijstraatje.
Bij Supermercados Gordillo komen we dan terug en daar scoren we een tank water, aceton en gel.
Het is vrij warm overdag, dus is het wel tijd om een frisse duik te nemen in het zwembad.
Bij het zwembad is het erg druk, maar we vinden al snel een lekker ligbedje.
Het water is lekker koel, dus dat is erg lekker!
De hele dag door is er wel ergens eten te vinden, dus de Aïoli met garlic bread als lunch bij het zwembad gaat er goed in.
Als we het zwembad even zat zijn en terugkomen bij de kamer, zien we dat er al iemand bezig is om de airco te fixxen.
Naderhand maakt de airco al een stuk minder herrie gelukkig!
Bij 't Heineken Café op C.C. Gran Chaparral gehoopt dat Feyenoord punten zou verspelen en Ajax uit bij Willem II zou winnen in de kampioenswedstrijd.
Ajax wint inderdaad (met 1-3), maar Feyenoord maakt thuis tegen Heracles Almelo geen fouten en wint met dezelfde cijfers en dus is Feyenoord kampioen van het seizoen 2016-2017.
Er zaten heel veel Feyenoorders, dus die konden helaas een feestje vieren erna.
We lopen het kwartiertje terug naar het hotel en rond half 4 gaan we weer bij het zwembad liggen.
Vanwege de felle zon moeten we 3x verplaatsen van ligbed met parasol, omdat dit nu extra verraderlijk is voor Sandra.
Na het (redelijke) avondeten lopen we over de boulevard (Paseo Costa Canaria) met prachtig uitzicht en komen bij C.C. Tropical uit.
In dit centro commercial ziet Sandra bij de parfumerie FUND GRUBE een mooie bordeauxrode Calvin Klein-zonnebril, die ook nog eens in de aanbieding is!
Alleen hebben we allebei niet genoeg geld bij ons en een aanbetaling doen en morgen de rest betalen is ook niet mogelijk.
Geld overmaken via de bank is ook geen optie en dus hebben we gewoon pech, want morgen is de actie alweer voorbij, ons geluk =(
Jammer dat ze geen service willen verlenen bij die toko en Sandra is terecht teleurgesteld.
Via Paseo Costa Canaria lopen we weer terug en komen bij SHOPPING CENTER ANEXO II uit, waar we kijken voor een gezellig barretje.
Er is niet heel veel gezelligheid te spotten alhier, dus lopen we een stukje verder.
Bij Ciao-Ciao halen we een wafel met Nutella en gaan op het aangrenzende terrasje ernaast zitten voor een echte Fanta Naranja.
Ciao-Ciao...
Deze smaakt een stuk beter dan de postmix-naranja uit het hotel en ook de livemuziek (reggae/Spaanstalige Mexicaanse band) zorgt voor een prima sfeertje.
De clowneske ober slash entertainer, Enrique, haalt ook nog allemaal trucjes uit, zoals balanceren met dienbladen en flessen en lacht precies hetzelfde als Woody Woodpecker.
Woody...
De lekkere zomerhit Despacito van Luis Fonsi ft. Daddy Yankee komt hier ook regelmatig voorbij.
Na een gezellig dagje lopen we het stukje omhoog terug naar ons hotel en gaan rond 1:15 slapen, zzzzz!

Gran Canaria dag 3 (maandag 15 mei 2017)
Kwart voor 9 op en opfrissen voor het ontbijt.
Na het ontbijtje pikken we een FUND GRUBE-flyer op bij de receptie en vragen gelijk waar we batjes en balletjes kunnen krijgen om te pingpongen.
We horen dat het materiaal bij de receptie te krijgen is tegen betaling van een borg van €5,- en bedanken vriendelijk voor de info.
Rond 11-en lopen we het kwartiertje richting het strand en verder naar C.C. Tropical en haalt Sandra bij FUND GRUBE toch haar geliefde Calvin Klein-zonnebril.
Voordeel van het moeilijke gedoe van gisteren is dat er nu 30% i.p.v. 15% korting op de bril zit, een geluk bij een ongeluk!
Vlakbij is het strand en zien we dat de temperatuur rond het middaguur 29° C is en gaan even liggen.
Bij de taxistandplaats, aan de rotonde naast Ciao-Ciao bij SHOPPING CENTER ANEXO II, een taxi teruggepakt richting hotel.
Rond 13:15 zijn we voor €3,- terug bij het hotel en gaan chillen bij Mai Tai Lounge.
Hier is een bubbelbad en dit gebeuren is niet toegankelijk voor kinderen, dus is het een stuk rustiger hier qua geluid.
In de middag scoren we wat lunchitems bij Tiki Bar.
Daarna erg lang gechilld op den kamer en pas rond 9-en maken we pas aanstalten voor het avondeten.
Met de benenwagen gaan we wederom naar onze vaste toko Ciao-Ciao en drinken een heerlijke smoothie op het gezellige terras.
Na de gezelligheid pakken we de taxi terug bij Parada De Taxis en 5 minuten later staan we weer voor Servatur Waikiki.
Aangezien we best moe zijn, gaan we vroeg slapen; rond half 1 gaat het lichtje al uit namelijk....

Gran Canaria dag 4 (dinsdag 16 mei 2017)
Rond half 9 gaat de wekker en dan volgt het bekende ritueel; aankleden en ontbijten geblazen.
Rond half 11 gaan we wandelend richting Yumbo CENTRUM SHOPPING en na zo'n 20 minuten lopen planten we onze billen bij Café de Paris op het terras neer.
Aangezien de blubber die uit de automaten bij Servatur Waikiki komt niet te zuipen is en de naam koffie niet mag dragen, hopen we dat de cappuccino's hier beter smaken.
Gelukkig is dat het geval en laten we ons deze daarom goed smaken.
Later haal ik voor ons ook nog een smoothie Tropi-Colada, die ook een erg goede afdronk had.
De prijzen zijn hier overdag trouwens goedkoper dan 's avonds, apart.....
Bij de ook in NL bekende supermarkt SPAR halen we een Spaanse Red Bull en ook Sandra haar all-time favoriet; Lipton TÉ VERDE, oftewel Ice Tea Green, vinden we hier.
Vanaf Yumbo lopen we een kwartiertje naar beauty&relax saloon in SHOPPING CENTER ANEXO II om ons te laten masseren.
We kunnen echter pas om half 3 terecht voor onze voet- en relaxmassage, dus hebben we wat tijd te doden.
Sandra haalt een stokbroodje salami en we chillen even in de schaduw op het terrasje bij Cactus Eck.
De schaduw was nodig ook, want we zien op het infobord dat het met 29° C alweer erg warm is.
Bij Canary Lounge bestellen we een cappuccino plus een pul Tropical bier.
Sandra drinkt haar koffie graag met zoetstof, maar dat blijkt nog een moeilijke opgave te zijn als de kelner "sweetener" niet begrijpt.
Via Google Translate komen we erachter dat dit Edulcorante is in het Spaans.
Sandra neemt nog een cappuccino voor de nodige cafeïne-boost en we delen nog een flinke 4-kazenpizza.
Dit alles terwijl we vanaf het mooie terras uitkijken op de Atlantische Oceaan, the good life!
Het is tijd om ons te laten verwennen bij het massagesalon en we mogen gelijk languit naast elkaar op de stoelen plaatsnemen.
De voetmassage (Reflexology) van 20 minuten kost ons €10,- p.p..
Na de voetmassage mogen we naar binnen voor de 40-minuten durende Relax Massage (€20,- p.p.), erg nice!
Helemaal zen stappen we de taxi in en €2,50 (helemaal goedkoop dit keer) en een paar minuten later staan we voor het hotel.
We pakken onze nieuwe badlakens en gaan loungen op de luxe slaapbedden bij Mai Tai Lounge.
Als we het zonnebaden zat zijn, gaan we op de hotelkamer douchen, chillen en RTL4 kijken.
RTL4? Jazeker, die kunnen we hier gewoon ontvangen, net als NPO1.
We eten ons avondeten met een romantisch kaarsje op het terras.
Bij Ciao-Ciao, wat inmiddels ons vaste avondvertier betekend, drinken we een cappuccino en later nog een smoothie.
Sandra gaat voor de Piña colada en ik voor de Red Banana...mmmmmm!
Nog een klein stukje voorbij de taxistandplaats bij ANEXO II over de boulevard gelopen met de mooie lichtjes in de avond.
Op de terugweg pakken we een taxi de bekende weg terug naar het hotel.
Rond 1:00 gaan we slapen na een prima dagje vacaciones.

Gran Canaria dag 5 (woensdag 17 mei 2017)
Weer om half 9 op deze zonnige morgen en we nuttigen ons ontbijtje.
Erna gaan we op de kamer onze spullen pakken voor ons Las Palmas-tripje, die vandaag op de planning staat, yaaaay!
Om en nabij 10:30 huren we de auto bij Esparent direct voor Servatur Waikiki.
Gisteren werd ons gezegd dat we een Volkswagen Polo mee konden krijgen, maar het wordt een grijze Škoda Fabia met kenteken 4781 HYT.
Ook een navigatiesysteem zat bij de all-in prijs van €35,- extragratis inbegrepen en we checken de auto gelijk op butsen, krassen en schade.
Hier maken we dan gelijk ook foto's van voor de zekerheid en daarna rij ik een zijstraatje in om wat te oefenen en aan de koppeling te wennen.
Het was namelijk alweer een tijdje geleden dat ik auto heb gereden.
Als de GPS ingesteld is voor het vooraf opgezochte kustplaatsje Tufia (Carr a. Tufia) beginnen we onze trip.
Helaas worden we direct de verkeerde kant opgestuurd, want Las Palmas staat op de bewegwijzering de andere kant op en is toch echt wel een stukkie verder dan 5 minuten rijden.....
Nogmaals de GPS ingesteld en wederom worden we verkeerd gestuurd, het welbekende rondje van de zaak.
Tufia gelijk maar uit het hoofd gezet en de parking bij Las Palmas in de GPS ingetoetst en nu gaan we eindelijk wel de goeie kant op.
De snelweg GC-1 volgen we ongeveer een halfuurtje en na wat omwegen door de verschrikkelijk rot werkende GPS parkeren we de auto op de 8e verdieping van parking Aparcamientos Triana S. A. aan Av. Rafael Cabrera .
We zien tijdens het rijden dat de temperatuur vandaag "maar" 24° C is en het is redelijk bewolkt.
Rond het middaguur staan we dan in Las Palmas de Gran Canaria, de hoofdstand van het eiland.
Vlakbij de parkeergarage komen we direct in de lange winkelstraat Calle Triana uit.

Hier schiet Sandra gelijk de H&M in en erna de women'secret, waar ze slaagt voor wat vrouwspullen.
Iets verderop op het terrasje in het midden van Calle Trianat, bij Café Panadería (GRANIER), een lekker bakkie gedronken.
Sandra komt lachend teruglopen na het bestellen en meldt dat ze niet kan geloven dat het maar €1,25 per bakkie kost.
Op hetzelfde terras nog een Carribean Kiss-smoothie genomen en Sandra houdt haar cafeïne-niveau op peil met een volgend bakkie koffie.
Een stukje verder lopen we BATA binnen en past Sandra een paar schoenen, maar helaas zitten ze net te krap.
BATA kennen we trouwens nog van ons weekendje Praag; daar heb ik toendertijd voor kerst schoenen kado gekregen van Sandra.
De ZARA volgt hierna en Flying Tiger hebben ze hier ook, dus daar samen even doorheen gelopen.
Een stuk verder is de Catedral de Santa Ana, met het mooie Plaza de Santa Ana ervoor.
Dit is een plein met palmbomen en hondenstandbeelden dat grenst aan Casas Consistoriales de Las Palmas de G.C., het stadhuis.
Een entreekaartje voor de kathedraal zet je €1,50 terug en na de lift word je beloond met een prima uitzicht over de stad van bovenaf.
Je kan de hoge toren  via de trap nog verder beklimmen en dan is het uitzicht op Las Palmas helemaal fraai.
Na deze indrukken willen we (lees ik) nog bij het voetbalstadion van UD Las Palmas kijken aan Calle Fondos de Segura.
16:40 parkeer ik onze ride in de grote parkeergarage onder Commercial and Leisure Center 7 Palmas.
Gelukkig is het gratis parkeren hier en onthouden we dat we op rij K onder parking-1 staan.
Tegenover dit gigantische C.C. ligt het fraaie Estadio de Gran Canaria waar we naar toe lopen.
Het stadion lijkt helaas gesloten, dus lopen we rondom het stadion om wat foto's te maken.
Er staat een hek open richting stadion, dus lopen we hier brutaal doorheen en kijken even om de hoek en zien de fanshop van Las Palmas.
Ik kijk even rond in de fanshop en vraag aan de aardige kale meneer of er misschien een stadiontour beschikbaar is.
Hij begrijpt me niet helemaal en als ik wil weglopen heeft hij het over "key" en loopt achter me aan en doet het hek even open.
We mogen gewoon even rondkijken, hoe vet is dat!
Het stadion is erg mooi en best groot met plek voor 32.400 toeschouwers en de kleuren van de stoelen in de clubkleuren, blauw-geel.
Estadio de Gran Canaria...
Uiteraard maak ik hier de nodige foto's en filmpjes en bedank de aardige meneer nogmaals als we verder gaan.
Bij de hoofdingang staat een standbeeld en uiteraard kijken we daar ook even naar en maak ik een foto.
Ik wist niet dat dit David Jiménez Silva moest voorstellen, want het lijkt meer op een oud opaatje........
De speler van Manchester City is hier op het eiland Gran Canaria (Arguineguín) geboren en op het broekje staat ook nummer 21, grappig!
Sandra is moe van het lopen, dus ik loop alleen verder langs de velden van de UD Academy, waar jeugdspelertjes aan het trainen zijn.
Als ik genoeg voetbal heb ingeademd, lopen we terug naar Commercial and Leisure Center 7 Palmas en drinken een cappuccino bij Cafés de Carla.
Sandra loopt OYSHO binnen om even te kijken en nu ga ik lekker op een bankje in de mall zitten.
Bij Paco Martinez scoort ze ook nog een roze hoedje.
We pakken dan de auto en rijden 5 minuutjes verder naar de volgende mall La Ballena aan Carr. Gral. del Nte, omdat hier een KFC zou moeten zitten.
Sandra scoort in het winkelcentrumpje nog een jurkje bij BONDI.
Omdat we de KFC niet kunnen vinden, halen we bij de Burger King 2 Bacon menu's voor €5,-.
Later nog een Crispy Chicken en Bacon Fries erbij gehaald om de overige honger te stillen.
We rijden in de schemering richting het noorden waar Playa de las Canteras, 1 van de mooiste stranden van het eiland, zich hoort te bevinden.
Na weer meermaals verkeerd gereden te zijn door de navigatie rijden we de smalle heuvels op en parkeren de auto bij een uitzichtpunt voor een fotootje.
Helaas is het al erg donker én flink kouder geworden en is de zee best wel woest, dus besluiten we terug te rijden.
22:15 op de parkeerplekken bij ANEXO II de rental gedropt en bij grote vriend Enrique een cappuccino (Sandra) en een bananen, aardbeien en ananas-smoothie gedronken.
Omdat we de auto volgetankt weer in moeten leveren, rijden we een stuk door Maspalomas heen, want er is bijna geen tankstation te vinden.
Dan rijden we, helemaal kapot en gaar, de verkeerde kant op en nog een heel stuk door tot we een tankstation vinden.
Ik sta dan ook nog te kutten voor het tanken en sta aan de verkeerde kant......pfffff.
Als ik een stukje naar achteren rij, haalt de slang het uiteraard ook net niet, maar kan ik wel tanken tot "hij klikt".
Ik denk dus dat de tank vol zit, maar nee hoor, de pijl gaat niet helemaal naar F, dus pak ik het volgende tankstation nog maar om te checken.
Dit keer wel de goede kant gepakt en na een klein beetje tanken zit hij vol (hè hè).
Na het tanken missen we weer een afslag en rijden richting de vuurtoren van Maspalomas.
Ergens hier op een rotonde omgekeerd en gelukkig nu wel goed gereden..............
Bij het hotel parkeren we de huurauto aan de overkant waar blauwe strepen staan en vragen ons af of dit wel mag.
Voor de zekerheid toch maar aangebeld bij de receptie voor de parkeerplaats bij hotel en we kunnen de auto daar parkeren en ze doen de slagboom omhoog.
En voor ik kan reageren gaat de slagboom ook gelijk weer naar beneden..........@#$@#$%%#@##!!!!
Sandra stapt uit en belt nog een keer aan, terwijl ik met ronkende motor klaar sta om de slagboom te passeren, wat nu wel lukt.
Half 1 zijn we helemaal gesloopt terug op hotelkamer en gaan snel slapen.

Gran Canaria dag 6 (donderdag 18 mei 2017)
Dag 6 alweer van onze vakantie op Canary Islands, dus opstaan en ontbijten om de dag goed te beginnen.
Ik ga hierna gelijk even naar de supermarkt om een watertje halen voor Sandra en voor mezelf een Red Bull.
Bij de receptie betalen we de borg van €5,- voor de pingpongspullen.
Erg leuk om weer eens te tafeltennissen, maar de tafel loopt schuin af en er staat een aardig windje, dus het is erg lastig heen en weer slaan.
Als we de spullen terug hebben gebracht bij de receptie, gaan we naar het zwembad.
PEPIJN LANEN - SJEUMIG in het zonnetje uitgelezen, wat gezwommen en gerelaxed.
Later begonnen aan NAAMLOOS van dezelfde schrijver en tevens groepslid/rapper van De Jeugd van Tegenwoordig, erg vage/absurdistische boeken!
In de middag maar eens een Love on the Beach-cocktail (vodka, cranberry en sinaasappelsap) geprobeerd, die wel aardig smaakte.
Vandaag vooral lekker rustig aan gedaan tot etenstijd.
Na het eten gaan we rond 20:45 lopend naar ANEXO II voor een drinkie-drankie.
Dit keer gaan we niet gelijk naar Ciao-Ciao, maar drinken een cappuccino op het verhoogde terras van TIPSY HAMMOCK Bar met uitzicht op de boulevard.
Superrelaxed ook met een DJ die lekkere zomerse klanken laat klinken, hét vakantiegevoel!
Na het betalen van de bill, gaan we toch even naar Ciao-Ciao om daar te kijken.
Eigenlijk is er helemaal geen plek meer op het terras, maar Enrique/Woody maakt speciaal plek voor ons.
Perks voor de vaste gasten denken we dan of is dit omdat we zo aardig zijn?
Enfin, we zitten goed en Sandra neemt dan de bekende smoothie en zelf ga ik voor een Erdinger Hefe van 0,5 liter.
Sandra om middernacht Nederlandse tijd (23:00 dus op Gran Canaria) gefeliciteerd met haar 48e verjaardag en nogmaals in de Gran Canariaanse tijdzone..
Rond half 1 komen we bij het hotel aan met de taxi en boven nog even op het balkon gechilled.
Rond 1-en gaan we dan slapen, zzzzzzzzz.

Gran Canaria dag 7 (vrijdag 19 mei 2017)
8:45 opgestaan en, heel aso, onze plekken bij MAI TAI LOUNGE gereserveerd.
Door onze badlakens op de luxe ligbedden te plaatsen weten we zeker dat we er na het ontbijt kunnen gaan liggen.
Zo geschiedde dus en tijdens het zonnen een verjaardagskaart onder de handdoek van Sandra verstopt.
Pas na een tijdje komt ze erachter dat er een kaart onder haar ligt.
Als we gechilld, gezond, gelezen, gezwommen, gegeten en gedronken hebben gaan we 15:15 terug naar de kamer.
Tot onze verrassing zien we op het tafeltje een fles champagne (SEKT Brut CASTELL D'ORDAL) en 2 glazen staan, érg attent!
We brengen de champagne terug naar de receptie, aangezien Sandra geen alcohol drinkt en ik niet zo'n fan ben van champagne, maar melden wel dat we het gebaar erg waarderen.
17:00 pakken we de taxi naar Faro de Maspalomas en worden bij de taxistandplaats naast Plaza del Faro afgezet, waar we €5,60 mogen afrekenen.
Het is erg mooi in dit kleine parkje met uitzicht op de vuurtoren.
Je hebt hier fonteinen en een brug over een grote vijver, eromheen mooie stenen en mooi bijgehouden gras met palmbomen.
We planten onze billen op het terras van Café de Paris pal naast de vuurtoren en drinken hier een cappuccino.
Sandra trakteert op een Tarta de queso voor haar verjaardag.
Op het infobord met de tijd en temperatuur zien we dat het een gemoedelijke 33 graden is vandaag.
We maken wat foto's van de vuurtoren en van de zandsculpturen, waarna ik €1,- in het bakje deponeer voor de kunstenaar.
Erna lopen we een stukje over het strand en langs de strandtenten en komen bij winkelcentrum(pje) El Bulevar uit.
Hier is verder niks te beleven, dus lopen we terug over Paseo del Faro naar de taxi-standplaats en zien aan de overkant Boulevard El Faro.
Hier struinen we doorheen en komen bij Centro Comercial Varadero uit.
Het komt me hier wel erg bekend voor en weet me te herinneren dat ik hier in november 2006 met Sander ook heb gelopen.
Bij Cordillo SUPERMARKTS halen we wat te drinken om deze op een bankje op de boulevard op te drinken.
Sandra kijkt nog even bij FUND GRUBE Varadero en zelf blijf ik even buiten in de zon wachten.
Er is een ruïne aan de boulevard en als ik over het pad loop, schiet er ineens een grote hagedis weg.
Als Sandra terug is van winkelen vertel ik dat en zien we er nog 1.
Na enige twijfel in welk restaurant we willen gaan eten om Sandra haar verjaardag te vieren, toch besloten om bij El Churrasco te gaan eten en dat was absoluut geen verkeerde keuze!
Het is een tent met een hele luxueuze uitstraling en we krijgen vooraf broodjes (Pan con Mantequil).
Hier hebben we niet om gevraagd, maar mogen er achteraf wel voor betalen.
Wel bestellen we water (Aqua de Firgas sin Gas) en een biertje (Cervezas Jarra).
We gaan beide voor de ossenhaassteak (Solomillo de Novi) en krijgen er lekkere patat bij.
Sandra ziet bij een andere tafel een ander gerecht gebracht worden en we vragen aan de serveerster wat dat is.
Het blijkt een aardappelgerecht te zijn dat op een bordje geserveerd word en lijkt op een berg met chips (sticks) én blijkt errug lekker te zijn!
Sandra neemt Crème brûlée als toetje en zelf sla ik over, want ik zit bomvol van het lekkere eten.
Wel nemen we allebei nog een cappuccino na en reken ik erna af; voor €75,- (inclusief tip) erg lekker gegeten!
Met de taxi gaan we voor €6,- terug naar Ciao-Ciao voor een sluitdrankje bij onze vriend Enrique, maar hij is er vandaag helaas niet.
Dan maar bij TIPSY HAMMOCK BAR een smoothie gedronken op het terras beneden.
Erna pakken we de inmiddels bekende taxi voor €3,50 terug en staan we 23:00 weer voor het hotel.
Na wat tv-kijken enzo is het rond 1 uur dat we wegdommelen....

Gran Canaria dag 8 (zaterdag 20 mei 2017)
7 uur op, want vandaag moeten we alweer naar huis.....
Half 8 zitten we dus al aan het ontbijt en erna pakken we een douchen en de koffers in.
9 uur ben ik "all set" en heb ik zelfs nog extra ruimte in mijn koffer over voor Sandra's aankopen.
We hebben dan nog 2 uur tijd te doden, voordat we kunnen uitchecken bij Servatur Waikiki.
Het hotel was wel in orde, maar te massaal is en trekt teveel tokkies aan.
All-in is toch niet helemaal ons ding, aangezien we toch meer van het eigen plan trekken zijn.
Lees meer van de omgeving/lokale horeca zien en niet gebonden zijn aan het hotel.
Rond 10-en kijken we de kamer nog een laatste keer na en checken kamer 251 zonder noemenswaardigheden uit bij de receptie.
We krijgen de sleutels van de courtesy room om onze koffers te stallen, en vervolgens benutten we 2 ligbedden bij het zwembad.
Onder het genot van een bakkie thee/sap/water lezen we een boekje, Facebooken en WhatsAppen we wat om de tijd te doden.
Bij de plaatselijke supermercado nog even een Red Bull-tje gescoord voor de schappelijke prijs van 1 ekkie en 50 centermannen.
Back to the pool en daar nog enkele uren vertoeft tot klokslag half, waarna we de koffers pakken en de knaloranje bus van CANARYBUS ons op komt pikken.
Stipt 14:45 zitten we in de bus en na flink wat tussenstops bij hotels staan we rond 16:00 op de aeropuerto.
We gaan gelijk in de rij staan om de koffers in te checken, maar de balies gaan pas om 17:00 open, dus is het wachten, wachten, wachten.
Na de security check bij GRAN CANARIA DUTYFREE een literflesje Justerini & Brooks (J&B) gehaald voor pa en bij SOHOCOFFEECO. 2 big-big cappuccino's gescoord.
Tijdens het wachten een broodje hotdog op en de zelf meegebrachte Bounty minis en Pringles Tortilla Chips Nacho Cheese soldaat gemaakt.
Het wachten tot we in de lucht zitten duurt tot 19:45 en wel met een Boeing 737-800.
De terugvlucht zal ongeveer 4 uur duren en met taxiën erbij staan we 23:50 (00:50 NL-tijd) op Schiphol.
Pa staat al op ons te wachten en als we de koffers hebben opgehaald, rijden we op het gemakkie naar huis.
Eerst brengen we Sandra naar haar huis en, suf als ze is, wijst ze pa de verkeerde straat in.
Ik loop mee om haar koffer boven neer te zetten en dan brengt pa mij thuis.
We zien dat er allemaal politieauto's voor De Krom staan en besluiten even een kijkje te nemen bij Rich & Mike..
Als pa en ik erheen lopen staan er 5 à 6 politieagenten met wapenstok en politiehonden in formatie voor Gers.
We lopen door naar 't Oudste Huys en zien dat ze gesloten zijn, dus app ik Rich nog ff hoe of wat.
Gelukkig is er niks aan de hand, dus loop ik na een heerlijke vakantie naar huis en bedank pa voor het thuisbrengen met een flesje J&B.
Bedankt schatje voor een leuke vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lissabon 2018 met Sandra (29 oktober t/m 4 november 2018)

Maandag 29 oktober 2018  (dia um/dag 1): Pa komt me 13:00 oppikken, want vandaag gaan Sandra en ik lekker naar Lissabon. We kijken er al...