zondag 3 september 2017

Kwalificatiewedstrijd WK 2018: Nederland - Bulgarije = 3-1 (0-1) met Barry (3 september 2017)



Van tevoren met Bar ge-WhatsAppt over het hoe en wat:
[2-9 12:39] Bob: Beetje zin in morgen? 🙈
[2-9 12:41] Barros: Zin wel maar zit effe niet mee vrijdag spoed naar de seh moeten gaan bloed bij ontlasting nu word ik helemaal binennste buiten gekeert door alle vagen klachten vd laatste tijd 😣 dus kan zijn dat ik vraag of jij even wil rijden😏
[2-9 12:41] Barros: Maar nl gaat een comeback maken 😉
[2-9 12:41] Bob: Haha geen probleem hoor
[2-9 12:41] Bob: Als niet gaat moet je gewoon aangeven
[2-9 12:41] Barros: 👌 doe ik
[2-9 12:42] Bob: Let beetje op jezelt
[2-9 12:42] Bob: Iedereen heeft vage klachten tegenwoordig
[2-9 12:42] Bob: 😣

Bar pikt me 15:10 op en we rijden even langs zijn werk NeKo Ship Supply omdat hij vergeten was de tickets uit te printen.
Als we de tickets hebben gaan we op pad richting Amsterdam ArenA.
Het lukt Bar te rijden tot aan tankstation Esso A13 Oost en daar maken we gelijk een stopje voor wat water voor Bar zijn paracetamolletjes.
Hij vraagt dan of ik wil rijden, dus dat doe ik uiteraard.
Ik stel de navigatie in zijn Renault Clio in op de Hessenbergweg, zodat we daar ergens kunnen parkeren.
Helaas worden we, wederom, verkeerd gestuurd.
Wederom, omdat Mike en ik laatst ook al de verkeerde kant opgestuurd werden.
We moeten dus de afrit pakken en een stuk terug de snelweg over waarna we gewoon Amsterdam aanhouden.
Voor de afrit is het een drukte van jewelste en moeten we een flinke poos wachten.
Uiteindelijk zijn we 17:15 daar en parkeren we de auto op het dak bij Villa ArenA.
We lopen de meubelboulevard uit via de vele roltrappen en pakken onderweg het toilet nog even mee.
Overal om ons heen zien we mensen in oranje en de sfeer is opperbest!
Buiten de Amsterdam ArenA trakteer ik op broodjes met snacks; Bar gaat voor 2 broodjes kroket en zelf neem ik 2 broodjes frikandel.
Hiervoor mag ik €16,- afrekenen, asociaal duur!
We lopen door naar ingang A en richting vak 421.
Omdat we net voor aftrap in het stadion zijn worden we bij het vak tegengehouden, net als een grote groep anderen, omdat de volksliederen bezig zijn.
Dan zingen we het Wilhelmus met zijn allen mee en kunnen alsnog het vak op.
We moeten op rij 07 langs allemaal mensen om bij stoel 152 en 153 uit te komen, waar onze "klapperwaaiers" al klaar liggen.
Het stadion is voor Nederlands elftal-begrippen redelijk gevuld met 47.079 toeschouwers; de Amsterdam ArenA heeft een capaciteit van 54.990.
Nederland begint gelukkig goed aan de wedstrijd en het publiek heeft er ook zin in.
Het "alles of niets" klinkt al vrij snel van de tribunes en gelukkig komen we na 7 minuten 1-0 voor door het eerste doelpunt van Davy Pröpper in Oranje.
Een goede pass van achteruit van Daley Blind op Quincy Promes leidt de aanval in.
Promes wordt eigenlijk vastgezet en legt de bal terug op Blind die dan de combinatie met Vincent Janssen aangaat, die de bal richting achterlijn steekt op de goed doorlopende Blind.
Pröpper komt voor de verdediging en kan van dichtbij simpel binnentikken......bam, dat is pas een lekker begin!
Pröpper is er gelukkig weer bij en speelt een uitstekende wedstrijd vandaag, net als Blind.
In de 17e minuut is Bulgarije levensgevaarlijk met een kopbal op de paal van Georgi Kostadinov.
Verder gebeurd er niet echt veel meer in de eerste helft, op een schotje van Vincent Janssen net naast het doel na.
Nederland heeft gelukkig het betere van het spel en staat dus terecht voor.
De 1-0 blijft op het scorebord staan als scheidsrechter Tasos Sidiropoulos voor rust fluit.
Als entertainment komen Ali B. met Brownie Dutch en Dutchy het veld op.
Dit was wel nodig ook, want halverwege de eerste helft was het erg stil geworden door het povere spel.
Ook worden er kaarten voor Nederland - Zweden weggegeven voor degene die het hardst feest als de camera voorbijkomt.
De rust duurt schijnbaar langer dan normaal, want er was een gat in het net achter Jasper Cillessen ontdekt (lees ik achteraf).
Halverwege de tweede helft (67e minuut) zitten we op rozen door de 2-0 van Arjen Robben.
De actie ervoor gaat over vele schijven en begint bij Robben zelf, die een inworp snel gooit naar Janssen.
Janssen draait open en gaat de combinatie aan met Pröpper die de bal met een hakje terugpasst.
Janssen speelt dan Promes in binnen de 16 meter en die geeft de bal op zijn beurt mee aan Blind, die laag voorgeeft op de inglijdende Robben.
Wederom is Pröpper bij een goal betrokken en weer een assist van Blind, lekker bezig!
In het stadion heerst er nu wel een hallelujah-stemming.
Helaas duurt dit maar een paar minuten, want in de 69e minuut scoort Bulgarije tegen.
Via een vrije trap vanaf 25 meter legt aanvoerder Ivelin Popov de bal op het hoofd van de ongedekte Georgi Kostadinov die simpel kan binnenkoppen.
De Nederlandse verdediging staat als vanouds te slapen.
Gelukkig herpakt Nederland zich snel en scoort in de 80e minuut de 3-1, de 2e goal van Pröpper vanavond!
Hij vangt de bal op en loopt tussen 2 man door en passt de bal op Promes die met de bal aan de voet het zestienmetergebied binnenloopt.
Pröpper is dan al het gat achter de verdedigers ingelopen en staat compleet vrij.
Promes wipt de bal over de verdedigers heen en Pröpper kan de bal simpel de hoek inknikken en de bevrijdende 3-1 noteren.
Als scheidsrechter Sidiropoulos voor het eindsignaal fluit, bedanken de spelers het publiek heel even, erg zakelijk.
Alleen Arjen Robben neemt de moeite om een ronde te lopen en dat ziet er best triest uit zo alleen.
Ook triest voor Nederland is het feit dat Zweden helaas wint en nog dik ook; 4-0 bij Wit-Rusland.
Dus deze uitslag brengt ons jammer genoeg ook niet veel.
We verlaten desalniettemin voldaan de ArenA en bij Villa ArenA is het dringen geblazen om de trappen naar boven te pakken.
Ook bovenaan is het erg druk qua auto's en als we het kaartje uit de auto willen pakken, kan Bar hem niet vinden.
Tijdens het inrijden van de garage pakte ik het ticket aan en gaf deze direct door aan Bar, maar hij is echt pleitheimer.
De hele auto ondersteboven gekeerd, maar uiteraard nergens meer te vinden.
Bij de betaalautomaat dan maar gebeld en situatie uitgelegd en voor €24,- hebben we een dagkaart en ik geef Bar de helft plus change.
Ik rij ook terug, omdat het met Bar nog steeds niet zo goed gaat.
We stoppen op de weg terug nog bij het tankstation waar Bar ooit zijn telefoon is kwijtgeraakt.
Vanaf Bar loop ik het stukkie naar huis.

Bedankt Bar voor een mooi voetbalavondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lissabon 2018 met Sandra (29 oktober t/m 4 november 2018)

Maandag 29 oktober 2018  (dia um/dag 1): Pa komt me 13:00 oppikken, want vandaag gaan Sandra en ik lekker naar Lissabon. We kijken er al...